Austria

Austrian Airlines a luat 7% din zboruri

Austrian Airlines a luat 7% din zboruri

Click pentru imaginea marita

26.10.2007, 21:59 42

Pe fondul intensificarii relatiilor comerciale intre Romania si Austria, operatorul aerian Austrian Airlines a avut o crestere constanta de la an la an pe piata din Romania, ajungand la 64 de zboruri saptamanale in si dinspre Romania, fata de 24 in anul 2004.
"Faptul ca Austria este cel mai mare investitor strain in Romania arata ca intre aceste doua tari sunt relatii economice foarte bune", a spus Vystoupil Heinrich, regional manager Austrian Airlines Romania&Moldova.
Desi potrivit unor declaratii ulterioare ale reprezentantilor companiei traficul de business domina pe rutele Romania-Austria, managerul pe Romania al companiei precizeaza ca ambele segmente sunt in crestere. Reprezentantii agentiilor de turism au confirmat ca destinatia Viena este in topul preferintelor romanilor, in special pentru city break-uri (vizitele de weekend in capitale), precum si pentru turismul de schi.
Austrian Airlines are, alaturi de alti operatori straini precum Malev, una dintre cele mai mari acoperiri din tara, pana acum fiind trecute pe lista Austrian Airlines cinci orase din Romania - Bucuresti, Timisoara, Cluj, respectiv Sibiu si Iasi. Pentru comparatie, companii aerine precum British Airways sau Air France-KLM opereaza in momentul de fata zboruri doar din Bucuresti catre capitale europene.
"Din octombrie ne-am marit frecventa pe ruta Bucuresti-Viena la cinci zboruri zilnice operate in code share cu TAROM (trei zboruri Austrian Airlines, doua zboruri TAROM), iar de la sfarsitul acestei luni vom avea zece zboruri pe saptamana dinspre Sibiu", a spus Vystoupil Heinrich.
Austrian Airlines analizeaza in continuare noi oportunitati pe piata locala, printre posibilele rute vehiculate fiind Suceava-Viena si Bacau-Viena. Reprezentantii companiei au spus insa ca in momentul de fata nu sunt in discutii noi rute. "Desi Austrian Airlines, care in momentul de fata opereaza zboruri in 45 de rute in Europa Centrala si de Est, este intr-o expansiune continua, nu sunt discutii pentru noi rute in momentul de fata", a spus Vystoupil Heinrich, potrivit caruia cota de piata a companiei in Romania este in jur de 7%.
Compania are in Romania 35 de angajati, cautand personal pentru Sibiu.
"Ca urmare a cresterii salariilor devine din ce in ce mai greu sa gasim personal calificat", precizeaza Vystoupil Heinrich. Compania mizeaza in Romania nu numai pe destinatia Viena, aeroportul din capitala austriaca fiind folosit ca hub atat pentru cursele inspre SUA, cat si pentru transferul catre vestul si estul Europei, Scandinavia si Asia.
Austrian Airlines concureaza cu companii aeriene de linie regulata precum TAROM, Carpatair, British Airways, Malev, SWISS sau Lufthansa, pe o piata care s-a ridicat anul trecut la circa 305 mil. euro, fiind estimata pentru acest an o crestere pana la 360 mil. euro, potrivit reprezentantilor IATA Romania, care contorizeaza vanzarile de bilete prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan).
Concurenta pe care o are insa Austrian Airlines pe ruta Bucuresti-Viena vine insa din partea companiei low-cost SkyEurope. Compania slovaca low-cost si-a schimbat strategia pe piata din Romania, renuntand sa mai introduca curse spre destinatii din Italia, Franta sau Ungaria, asa cum anuntase initial, concentrandu-se asupra rutelor cu plecare din Romania catre Austria.
Astfel, cei de la SkyEurope nu mai considera ca principalii lor concurenti sunt companiile cu tarife scazute precum Wizz Air, Blue Air sau MyAir, plusand pe cursele spre Viena, unde vor o cota de piata cat mai mare.
Astfel, compania low-cost urmeaza sa introduca al doilea zbor zilnic pe ruta Bucuresti-Viena, propunandu-si sa deschida la sfarsitul lui octombrie ruta Timisoara-Viena, analizand si zboruri cu plecare din Cluj sau alte orase ale tarii pentru sezonul de vara urmator.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO