Auto

Atentie clienti de Mercedes E-Klasse si BMW Seria 5, a aparut si noul Audi A6

02.06.2004, 00:00 30



Audi, divizia de automobile de lux a grupului Volkswagen a adus si pe piata romaneasca ultima sa creatie destinata oamenilor de afaceri si celor care zboara numai cu Business si First Class. Audi A6 este, dupa cum ii spune si numele, mai mic decat Audi A8, insa nu foarte departe de acesta din punctul de vedere al tehnologiei.



Dupa ce modelul A8 i-a permis producatorului din Inglostadt, care are ca identitate de marca patru cerculete, sa lupte de la egal la egal si pe alocuri sa si castige lupta cu "clasicii" Mercedes clasa S si BMW Seria 7, noul A6 vine sa redefineasca stilul cu care vechea generatie A6 si-a obisnuit clientii din segmentul premium al pietei auto. Aceeasi clienti care acum au de ales intre Mercedes Clasa E, BMW Seria 5, Saab 9-5, Jaguar S-Type sau Volvo S80.



Cel mai in voga model din aceasta clasa a fost anul trecut si in prima perte a acestui an BMW Seria 5, model care a permis producatorului bavarez sa inregistreze vanzari si profituri peste estimarile analistilor. Noutatea acestui an in segmentul premium este insa modelul Audi A6, cel care este destinat, spun reprezentantii producatorului german, celor care isi croiesc singuri drumul prin viata si care realizeaza un echilibru de succes intre viata personala si cea profesionala.



Cu un design frontal care aminteste de conceptul Nuvolari, prezentat anul trecut de Audi la salonul de la Frankfurt, noul A6 are dimensiuni mai generoase decat precedentul, consituindu-se intr-o noua incercare a celor de la Audi de a stabili noi standarde in randul masinilor din segmentul superior, asa cum au facut-o cu puternicul model Audi A8 in varianta de motorizare W12. Astfel, dimensiunile noii limuzine sunt 4,92 metri lungime, 1,86 metri latime si 1,46 metri inaltime. Ampatamentul a crescut la randul sau pana la aproape 2,85 metri.



Dimensiuni mai mari inseamna de obicei confort sproit, fie ca este vorba de loc mai mult pentru pasageri in zona picioarelor sau a capului. Portbagajul este la randul sau un element pe care inginerii germani l-au luat foarte in serios, volumul util ajungand in cazul noului Audi A6 la 550 litri.



O masina din segmentul premium nu ar fi nimic fara tehnologii de ultima ora . Noul A6 este primul Audi care dispune optional de sistemul "dynamic adaptive light", care permite proiectarea fasciculului luminos in functie de gradul de rotire al volanului in curbe. Alte tehnologii care tind sa devina obligatorii pentru masini din segmentul superior, precum sistemul de monitorizare a presiunii din anvelope sau senzori care determina automat aprinderea farurilor la intuneric si pornirea stergatoarelor pe timp de ploaie, sunt la randul lor incluse in fisa echiparilor noului A6.



Motorizarile sunt un alt motiv de mandrie pentru Audi. Toate cele cinci motoare disponibile intr-o prim faza sunt noi intrate in portofoliul Audi. Trei dintre acestea sunt propulsoare pe benzina - doua V6 de 3,2 litri si 255 cai-putere si 2,4 litri si 177 cai-putere, dar si un motor mai puternic V8 de 4,2 litri si 335 cai-putere. De partea cealalta, sunt disponibile doua motoare turbodiesel de 3 litri si 225 cai-putere si unul mai economic, de 2 litri si 140 de cai-putere.



Siguranta este la randul sau un argument important la vanzarea unei masini din segmentul superior. Din acest punct de vedere, noul A6 nu dezamageste. Siguranta activa este asigurata de cea mai noua generatie a sistemului ESP (program de stabilitate electronica), inclusiv asistenta la franare si distribuire electronica a fortei de franare (EBV). In cazul unui impact pasagerii sunt protejati de structura robusta a caroseriei cu comportament deformant controlat. Airbagurile frontale, laterale si cele din zona capului in combinatie cu centurile de siguranta completeaza lista echipamentelor de securitate, mai ales ca cele doua airbag-uri din fata se deschid in doua trepte in functie de puterea impactului.



Chiar daca publicul tinta pentru un model precum Audi A6 nu este foarte sensibil la acest factor, pozitionarea prin pret poate da masura succesului pe piata. Din acest punct de vedere, noul Audi A6 poate fi cumparat pe piata romaneasca la preturi cuprinse intre 39.300 euro si 66.200 euro cu toate taxele incluse.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO