Auto

„BMW i” – noul brand al nemţilor pentru maşinile electrice

„BMW i” – noul brand al nemţilor pentru maşinile electrice

Autor: Bogdan Alecu

21.02.2011, 18:32 65

BMW a lansat astăzi brandul "BMW i" sub care va produceviitoarele modele electrice ale mărcii, acesta reprezentândsuccesorul "Seriilor" actuale. Pentru început vor fi lansate douămodele sub acest brand începând cu 2013 - BMW i3 şi BMW i8. BMWGroup îşi va extinde semnificativ şi serviciile de mobilitate înurmătorii ani. Pentru aceasta a fost anunţat formarea în New York aBMW i Ventures, o companie dedicată investiţiilor în acest domeniu,cu un capital iniţial de 100 milioane de dolari.

"BMW i oferă automobile şi servicii de avangardă, designexcepţional şi un concept complet nou de mobilitate premium - totulavând dezvoltarea durabilă în plan principal", explică IanRobertson, membru în consiliul de administraţie al companiei.Serviciile şi automobilele oferite prin BMW i sunt rezultatulprogramului de dezvoltare "project i", demarat în 2007 ca ocomponentă de avangardă a BMW EfficientDynamics. Este răspunsulcompaniei la schimbarea nevoilor clienţilor, inclusiv o cerere totmai mare de surse alternative de propulsie, precum sistemeelectrice şi hibride.

Aglomeraţiile urbane mari, aşa numitele "megacities", sunt înstrategia BMW principalele pieţe pentru soluţiile oferite de BMW i.în acest moment peste 50% din populaţia globului trăieşte în oraşe,iar ONU estimează că acest procent se va extinde până la 70% în2050. Există peste 130 de oraşe de peste 3 milioane de locuitori."Megacity" este considerat orasul de peste 8 milioane locuitori.Deja 30 de astfel de orase concentreaza o populatie de 280 milioanelocuitori.

În cadrul "project i" BMW a lansat deja într-un program extinsde teste cu automobile electrice într-o producţie limitată deserie. Primul model din această serie a fost MINI E, model caredeja oferă BMW Group o experienţă foarte bogată cu privire lautilizarea automobilelor electrice şi necesităţile clienţilor dinmarile aglomeraţii urbane din New York, California, Berlin, Munchensau Londra. Principale concluzii au arătat că în contextul uneiutilizări cotidiene nu există diferenţe mari de utilizare întreMINI E şi un model similar ca dimensiuni şi putere. Nu există nicilimitări de infrastructură în ceea ce priveşte exploatarea zilnicăcu o distanţă medie parcursă de 40 km (conform statisticilor pentruGermania) - o proporţie foarte mare de utilizatori MINI E încărcauautomobilul numai în timpul nopţii, de acasă. Deja în aceastăformă, MINI E s-a dovedit un automobil electric care putea săacopere majoritatea drumurilor programate într-o zi. Dimensiunileportbagajului şi locul numai pentru doi pasageri s-au doveditprincipalele limitări.

În continuarea programului de teste urmează a fi lansat BMWActiveE. Acesta este dezvoltat pe baza BMW Seria 1 Coupe, oferă 4locuri un portbagaj de 200 litri. Acumulatorii Li-Ion utilizaţipentru acest model sunt primele rezultate ale joint venture-ului SBLiMotive, anunţat în luna august 2009 împreună cu Bosch şiSamsung.

BMW i3, comunicat anterior ca Megacity Vehicle, va fi primulmodel electric BMW în producţia de serie, dedicat zonelor urbane.BMW i8 este dezvoltat pe vaza BMW Vision EfficientDynamics. Este unplug-in hybrid care îmbină performanţe de supercar cu un consum decompactă de oraş.

Amândouă modelele se bazează pe conceptul de construcţieLifeDrive. Este vorba de un şasiu de aluminiu care încorporeazăpropulsorul, în timp ce celula pentru combustibil este construitădin fibră de carbon (carbon fibre-reinforced plastic - CFRP). Va fiprima dată când fibra de carbon va fi utilizată la scară largăpentru fabricarea automobilelor. Pentru aceasta BMW Group a pusbazele SGL Group şi a iniţiat dezvoltarea unei noi fabrici de fibrăde carbon în Statele Unite, Moses Lake, WA. Investiţia iniţialăeste de 100 milioane USD şi foloseşte tehnologii alternative deproducerea energiei electrice pe bază de hidrogen pentru procesulde producţie, deosebit de energofag.

"Ambele automobile au fost special concepute pentru respectivelesisteme de producţie. Vom folosi o arhitectură inovatoare pe bazăde CFRP pentru a compensa toată greutatea suplimentară aacumulatorilor. Pentru clienţii aceasta înseamnă o dinamicăsuperioară împreună cu o creştere importantă a autonomiei în modulelectric", explică Dr. Klaus Draeger, membru al Consililului deAdministraţie BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare.

Noile BMW i3 şi BMW i8 urmează a fi produse la fabrica dinLeipzig. Până în 2013 acestea vor însemna investiţii noi de până la400 milioane Euro şi crea aproximativ 800 de locuri de muncă.Sinergii de producţie vor fi dezvoltate între cele două modele carevor folosi componente comune pentru propulsia electrică,electronică sau baterii.

Independent de cele două noi modele, o gamă nouă de servicii demobilitate va fi o parte integrantă a BMW i. Aceasta înseamnădezvoltarea o ramură nouă de business pe termen lung care poateatrage clienţi noi şi genera profit suplimentar.

"Nevoile de mobilitate se schimbă rapid în aglomeraţiile urbaneaflate în expansiune", adaugă Ian Robertson. "Prin BMW i vomdezvolta serviciile oferite în automobil, precum BMWConnectedDrive." Este vorba de servicii care includ utilizareaspaţiilor de parcare, soluţii inteligente de navigaţie carefolosesc informaţii locale şi route planning avansat, precum şiservicii premium de car-sharing.

Suplimentar, BMW Group urmăreşte dezvoltarea de colaborări cucompanii partenere şi explorează posiblitatea investiţiilor decapital în furnizori de servicii de mobilitate. Pentru aceasta BMWi Ventures, companie de capital venture, urmăreşte să extindă gamade produse şi servicii oferite de BMW i pe termen lung, prinimplicarea în proiecete desoebit de inovative.

My City Way, companie cu sediul în New York, este prima companieîn care BMW i Ventures investeşte. Despre parteneriat, IanRobertson a declarat: "Sunt încântat să anunţ primul nostrupartneriat strategic cu My City Way. Printr-o aplicaţie dedicatătelefoanelor mobile, My City Way oferă utilizatorilor informaţiidespre transportul public, disponibilitatea locurilor de parcare şipuncte de atracţie locale în mai mult de 40 de oraşe din USA. Alte40 de oraşe din întreaga lume vor fi adăugate proiectului,incluzând Munchen."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO