Auto

Ce ne asteapta? ProMotor dezvaluie!

Ce ne asteapta? ProMotor dezvaluie!
20.03.2004, 00:00 13

Lansarea noii serii 6 ma face sa sper din nou ca familia de derivate M va fi completa. De ce spun asta? Pentru ca, pana acum, nu am avut cu adevarat decat doua M-uri concomitent in gama: M3 si M5. Personal, desi M635 Csi din anii '80 era o masina superba, cred ca un M6 cu ceva cai in plus ar fi fost o aditie necesara, intr-atat de reusita era acea caroserie.
Iar astazi putem in fine spera ca vom avea concomitent un M3, un M5 si un M6. Sau, daca e sa dam crezare unora, chiar si un M4. Ce este un M4? Intr-un mod destul de confuz, se pare ca cei de la BMW vor denumi M3 versiunea cu 4 usi, iar M4 coupe-ul. Intelegeti ceva?
OK, chiar daca denumirile se vor inversa pana la urma, nu conteaza. Conteaza sa avem multe sute de cai-putere, cutii de viteza performante si frane bune, sa putem opri. Despre motoare se zice ca M3/4 vor beneficia de o varianta rafinata a V8-ului care a dat viata ultimului M5, deci pe undeva pe la 400 CP. Se pare ca suspensiile vor fi mai suple la versiunea cu 4 usi, ceea ce pare corect daca ne gandim la nevasta si copii. Indiferent de numarul de usi, ma astept ca excelenta cutie SMG II sa fie adoptata in unanimitate.
E interesant cum, o data cu trecerea anilor si cu avansarea in functie, deci cu marirea salariului sau a posibilitatilor financiare in general, esti in masura sa-ti cumperi masini tot mai scumpe si tot mai puternice, cand normal ar fi ca in tinerete, cand esti sarac dar nelinistit, sa-ti poti achizitiona masini ieftine si puternice. Astfel ajuns la varsta propice unui M5 sau M6, te vezi pus in situatia sa stapanesti niste monstri V10 cu puteri intre 500 si 550 CP, cel putin asa speram ca vor fi dotate noile M5 si M6, primul luandu-ne practic vorba din gura prin lansarea unui concept la Salonul de la Geneva din aceasta luna, concept care a legitimat viziunile designerului nostru. Arhitectura de V10 a fost aleasa atat din motive de marketing legat de propulsorul de Formula 1, cat si, probabil, din dorinta de a beneficia de experienta programului derulat in parteneriat cu Williams.
Daca intuitia noastra la nivel de design se adevereste, noile M-uri ar trebui sa semene cu cele realizate de noi plecand de la imaginile cu modele de serie. Astfel, roti de 20 sau chiar 21 de toli, aripi largite, praguri si esapamente multiple vor fi accesorii importante ale noilor creatii BMW, asteptate in decursul anului 2004 (M5/6), respectiv 2006 (M3/4).



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO