Auto

Chevrolet Trax, pregătit de oraş dar şi de macadam. Galerie Foto

Chevrolet Trax, pregătit de oraş dar şi de macadam

Chevrolet Trax, pregătit de oraş dar şi de macadam

Autor: Bogdan Alecu

17.07.2013, 11:39 1500

Segmentul crossoverelor de clasă mică este cel mai dinamic în acest moment de pe piaţa europeană, majoritatea constructorilor auto lansând un astfel de model în ultimul an. Pentru acest segment Nissan a dat tonul în 2010 cu Juke, iar acum s-au mai lansat Opel Mokka, Renault Captur, Peugeot 2008 iar acum şi Chevrolet Trax. Dintre modelel lansate până acum Juke, Mokka şi Trax dispun şi de versiuni cu tracţiune integrală, în timp ce francezii oferă doar tracţiune faţă. Dar, doar Mokka şi Trax oferă 4x4 şi pe un motor diesel, în timp ce Juke vine cu integrală doar pe versiunea de 1,6 litri benzină supraalimentată de 190 CP, care nu este însă prea economică.

Şi Mokka şi Trax. 

Prin ce surprinde Trax piaţa? În primul rând prin faptul că este primul astfel de model disponibil cu un sistem de tracţiune integrală cuplat la un motor „decent” - în acest caz vorbim atât despre dieselul 1,7 litri CDTi 130 CP (care cuplat la tracţiune integrală costă de la 21.000 de euro cu TVA) dar şi cel pe benzină - de 1,4 litri supraalimentat şi care dezvoltă 140 CP – pornind de la 19.500 de euro, iar preţul de bază pentru modelul cu motorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP cu tracţiune faţă este de 15.500 de euro. Spre comparaţie, Nissan Juke vine cu tracţiune integrală doar pe motorul 1,6 litri pe benzină, supraalimentat şi care dezvoltă 190 CP şi care costă de la aproape 24.500 de euro cu TVA, în condiţiile în care acesta dispune şi de cutie de viteze automată de tip CVT, în timp ce preţul de bază al acestuia pleacă de la 15.500 de euro, pentru motorizarea de 1,6 litri, benzină, 117 CP şi doar tracţiune faţă.

În ceea ce priveşte preţul, principalul concurent al Opel Mokka este Renault Captur, care vine de la 12.800 de euro cu TVA, pentru echiparea de bază şi motorul de 0,9 litri TCe 90 CP pe benzină, supraalimentat, dar care în această versiune nu vine nici măcar cu aer condiţionat inclus. 

Tot un competitor important în ceea ce priveşte preţul este „fratele” Opel Mokka - acesta dispune de aceelaşi motorizări şi platformă tehnică, dar care însă este mai scump -  dieselul 1,7 litri CDTi 130 CP (care cuplat la tracţiune integrală costă de la 23.290 de euro cu TVA) dar şi cel pe benzină - de 1,4 litri supraalimentat şi care dezvoltă 140 CP – pornind de la 21.290 de euro, iar preţul de bază pentru modelul cu motorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP cu tracţiune faţă este de 16.790 de euro. Astfel, Mokka are avantajul imaginii de firmă, iar Trax are avantajul preşului mai mic cu până la aproximativ 2.000 de euro, diferenţă semnificativă mai ales când cele două împart o platformă comună iar diferenţele sunt minore.

În plus, Trax are avantajul sistemului Chevrolet MyLink prin care şoferii au la dispoziţie un sistem uşor de utilizat, care le permite să acceseze fişiere media, inclusiv aplicaţii specializate, de pe smartphoneul personal.

Chevrolet MyLink permite accesul simplu la agende telefonice, liste de redare, galerii foto (prin intermediul unui stick USB sau iPhone), videoclipuri (prin intermediul unui stick USB sau al conexiunii auxiliare) şi la alte fişiere media stocate. Sistemul poate stoca în acelaşi timp informaţiile de conectare pentru până la 5 smartphone-uri. De asemenea, dispozitivele de stocare precum playerele MP3, dispozitivele iPod şi iPad pot fi conectate via USB. Există o priză de conectare specială pentru dispozitive de redare a fişierelor audio şi smartphone-uri care nu utilizează conexiunile USB sau Bluetooth.

Una dintre noutăţile sistemului este aplicaţia de navigaţie BringGo – aceasta se instalează pe smartphone iar imaginea poate fi preluată de sistemul MyLink pentru a o afişa pe displayul extern. Singurul minus este faptul că BringGo vine în două versiuni, pentru Europa de Est şi Europa de Vest, fiecare având un preţ de 50 de euro, în condiţiile în care alte aplicaţii precum Navigon costă mai puţin de 50 de euro dar dispun de hărţi pentru întreaga Europă.

În test cu noul Trax am ales versiunile 4x4, atât cu motorul pe benzină de 1,4 litri 140 CP cât şi dieselul. Dintre cele două versiunea pe benzină pare o alegere mai bună pentru cei care au un rulaj anual de sub 20.000 de kilometri. Motorul este mai rafinat, produce mai puţine vibraţii şi este mai silenţios. În plus, pe traseul pe DN1 între Sinaia şi ieşirea pe A1 de pe Centura Capitalei am realizat un consum mediu de 6,8 litri/100 km, traseul fiind parcurs respectând limitele maxime de viteză atât pe DN1 cât şi pe autostrada A3 Bucureşti Ploieşti sau Centura Capitalei. Singura condiţie pentru a obţine un consum mediu rezonabil era ca cel de la volan să nu apese prea puternic pedala de acceleraţie, fiecare apăsare fiind „sancţionată” de creşterea consumului mediu. Spre comparaţie, cu dieselul de 1,7 litri, pe traseul dintre ieşirea pe A1 din Militari şi Sinaia, dar numai pe DN1 şi prin traficul din Capitală consumul mediu a fost de 6 litri/100 km.

La interior cei de la Chevrolet au mizat pe materiale de calitate şi o ergonomie ridicată. Şi în plus, vorbind de un SUV, fie el şi de clasă mică, cel de la volan are o poziţie de condus înaltă, ceea ce avantajează câmpul vizual.

Printre puţinele lucruri la care Trax dezamăgeşte este faptul că dispune de un unghi de atac redus în partea din faţă, spoilerul frontal fiind uşor mai coborât decât partea centrală a maşinii. Din punct de vedere al imaginii această soluţie avantajează obţinerea unui design mai agresiv, mai sportiv, dar afectează comportamentul maşinii În total, noul model vine cu trei motorizări, dintre care două pe benzină, de 1,6 litri şi 115 CP, disponibil numai cu tracţiune faţă şi unul de 1,4 litri supraalimentat de 140 CP disponibil atât 4x4 cât şi 4x2 şi dieselul de 1,7 litri şi 130 CP, disponibil de asemenea atât cu tracţiune integrală cât şi cu tracţiune faţă. În ceea ce priveşte echipările, de asemenea Trax dispune de trei versiuni, LS, LT şi LT Plus, cea de bază pornind de la 15.500 de euro cu TVA, pentru modelul cu tracţiune faţă şi motor pe benzină de 115 CP. Echiparea de bază include aer condiţionat, oglinzi electrice, geamuri electrice, radio CD cu MP3, volan multifuncţional, conexiune Bluetooth şi USB. Nivelul al doilea include printre altele sistemul de infotainment Chevrolet MyLink. Cea mai ieftină versiune cu tracţiune integrală este de cea cu motor de 1,4T şi versiunea LS, care costă 18.500 de euro, iar cea mai scumpă costă 21.700 de euro, cu dieselul de 1,7 litri, versiunea de top LT Plus şi tracţiune integrală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO