Auto

Cu cat au accelerat principalii jucatori de pe piata auto locala in 2008

Cu cat au accelerat principalii jucatori de pe piata auto locala in 2008
09.01.2008, 18:56 33

Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala si reprezentantul marcilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat si Porsche, a inregistrat in 2007 o crestere a vanzarilor de peste 35% in comparatie cu anul precedent, la 58.790 de unitati, cu mai mult de 10.000 de automobile peste estimarile de la inceputul anului trecut, si chiar cu 2.000 mai mult decat cele preconizate la inceputul lunii decembrie. Cota de piata a Porsche Romania in 2007 poate fi aproximata la in jur de 17 procente, in cazul in care piata auto totala va ajunge la peste 350.000 de unitati comercializate in 2007.
Cel mai bine vanduta marca din cadrul Grupului Volkswagen-Audi a fost Skoda, cu 24.854 de unitati, in crestere cu peste 21 de procente fata de anul trecut. Estimarile pentru Skoda erau de aproximativ 21.500 de unitati, acestea fiind depasite cu peste 3.000 de unitati. Cel mai bine vandut model Skoda a fost Octavia II, cu 6.097 de unitati.
Volkswagen, despre care se estima ca va inregistra cele mai mari vanzari din cadrul marcilor importate de Porsche Romania, a atins un nivel de 22.090 de autoturisme, in crestere cu 51% in comparatie cu 2006, in conditiile in care estimarile realizate la sfarsitul lunii octombrie de catre Matei Albulescu, directorul de marca pentru VW din cadrul Porsche Romania erau de 22.600 de unitati. Modelul VW cu cele mai ridicate vanzari a fost Golf, cu 5.280 de unitati comercializate. In segmentul utilitarelor, VW a comercializat 4.125 de unitati, in crestere cu 36% fata de 2006, cel mai bine vandut model fiind Caddy, cu 1.582 de unitati.
Audi, divizia premium a concernului german, a comercializat pe piata locala 2.656 de unitati, in avans cu 42% fata de 2006. Scaderea ritmului de crestere al constructorului german pe piata locala, care in primele 10 luni inregistra un avans de aproape 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut s-a datorat diferentei de timp dintre iesirea din fabricatie a generatiei precedente a lui A4, cel mai bine vandut model Audi in primele zece luni si lansarea pe piata locala a noului model.
In segmentul premium, Audi a pierdut "pe ultima suta" pozitia de lider, in favoarea lui BMW, care a inregistrat vanzari de 2.727 de unitati, potrivit reprezentantilor BMW Group Romania, in crestere cu aproape 60% in comparatie cu 2006.
Cel mai bine vandut model al constructorului german a fost SUV-ul Q7, cu 603 unitati.
Seat, cel mai nou membru al concernului VW-Audi, a inregistrat in 2007 o crestere a vanzarilor de 27%, la 4.917 de unitati, in conditiile in care valoarea estimata in decembrie era de aproximativ 5.000 de unitati. O contributie importanta asupra cresterii vanzarilor o au noii concesionari.
"In perioada imediat urmatoare a deschiderii unei noi locatii vanzarile se spreciaza semnificativ, aceasta inregistrand valori peste medie. Vanzarile sunt influentate de imaginea unui dealer", a declarat Bogdan Militaru, directorul de marca al Seat.
Cea mai mare crestere a vanzarilor marcii spaniole este estimata pentru dealerii din marile orase ale tarii.
"O crestere importanta a vanzarilor ne asteptam sa aiba loc in Constanta si Timisoara", a adaugat Bogdan Militaru.
In prezent reteaua Seat de pe piata locala numara 20 de dealeri, dintre care patru in Bucuresti.
"Pana in 2012 dorim sa ajungem la o retea de 30 de dealeri, intr-un ritm de crestere de doi-trei concesionari noi pe an", a subliniat Militaru.
Potrivit reprezentantilor Porsche Romania, valoarea minima a unei investitii intr-un dealer Seat este de un milion de euro, in functie de dimensiunile service-ului si a showroomului.
Cei mai mari dealeri Seat, din punct de vedere al dimensiunilor sunt cei din Constanta si Cluj, in showroomurile carora sunt prezentate noua modele, care au fost infiintate in 2003 si respectiv 2006, investitiile fiind estimate la aproximativ doua milioane de euro pentru fiecare.
"In trimestrul al treilea al lui 2009 va fi construit in Braila un nou dealer, care va contine un showroom cu cinci masini de prezentare si service. In prezent in Braila exista numai un punct de vanzare, dealerul fiind in Galati", a declarat directorul de marca al Seat.
Valoarea automobilelor Seat comercializate in 2007 este de aproximativ 62,5 mil. euro, fara TVA, valoare aferenta unui pret mediu de 12.500 de euro, si a unui volum de 5.000 de unitati.
"Pretul mediu al unui Seat comercializat pe piata locala in 2007 este de aproximativ 12.500 de euro fara TVA, in crestere cu aproximativ 1,5% in comparatie cu 2006", a spus directorul de marca al Seat.
Seat a lansat pe piata locala in aceasta toamna noul Altea Freetrack, model crossover intre un monovolum compact si un SUV.
"In ianuarie gama motorizarilor disponibile pentru Seat Altea Freetrack se va extinde cu cel de-al treile propulsor, dieselul de 2,0 litri si 140 CP", a adaugat Militaru.
Reteaua Porsche Romania detine pe piata locala 90 de locatii, dintre care 12 infiintate in 2007, numar care va fi majorat in acest an cu alte noua. In cadrul retelei de distributie a importatorului lucreaza aproximativ 5.400 de persoane, la care se vor adauga alte peste 315 in 2008.
Numarul total al angajatilor din industria auto locala este de aproximativ 300.000 de oameni, potrivit vicepresedintelui APIA, Brent Valmar, din care 10% lucreaza in retelele de dealeri ale importatorilor.
Cifra de afaceri a Porsche Romania realizata exclusiv din vanzarea de autoturisme va trece in acest an de 930 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, ceea ce cumulat cu serviciile after-sales si vanzarile de comerciale VW va duce businessul importatorului la aproximativ un miliard de euro.
Renault Romania, importatorul marcii cu cele mai mari vanzari de pe piata autohtona, a inregistrat anul trecut vanzari de 31.200 de unitati, din care mai mult de 29.000 au fost autoturisme.
Cresterea consemnata de Renault in 2007 afost de 32,7% in raport cu volumul de vanzari al anului anterior, cand au fost comercializate 23.500 de autovehicule.
Renault-Nissan Romania a ajuns la o cifra de afaceri de aproximativ 500 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, in conditiile in care a comercializat mai mult de 31.000 de modele Renault cu un pret mediu de 14.000 de euro, si aproximativ 3.000 de modele Nissan cu un pret mediu de 22.000 de euro.
"Renault este prima marca de import care a depasit pragul de 30.000 de unitati comercializate in Romania, iar rezultatele se datoreaza in special modelelor Megan Sedan, Symbol si Clio III, precum si retelei de dealeri", a declarat Jacques Daniel, director comercial la Renault.
Modelul Symbol a detinut in cursul anului trecut primul loc in clasamentul vanzarilor pentru automobile de import cu 13.200 de unitati vandute, fiind urmat indeaproape de Renault Megane cu 11.700 de unitati si o crestere de 71,6%. Potrivit reprezentantilor companiei varful vanzarilor din 2007 a fost consemnat in luna iulie, cand au fost vandute peste 3.660 de autoturisme.
Pentru aprecierea vanzarilor in 2008 Renault Romania mizeaza pe reorientarea consumatorului roman catre modelele hatchback in detrimentul sedanurilor, dar si pelansarea noii generatii al modelului Laguna si a SUV-ului Koleos.
Reteaua Renault numara in prezent 52 de puncte de retail detinute de 39 de dealeri.
Pentru acest an reprezentantii Renault estimeaza inaugurarea a patru noi showroom-uri, care vor necesita investitii cuprinse intre 1 si 5 milioane de euro, in functie de marimea dealer-ului.
Ultimul showroom inaugurat in 2007 de Renault a fost Auto Europa din Timisoara, in urma unei investitii de 3,2 milioane de euro.
General Motors Romania, al treilea importator din piata in functie de unitatile comercializate, a acumulat la finalul anului trecut o crestere de 69,2% pentru marca Opel, ajungand la vanzari totale de 19.696 de unitati, in timp ce cota de piata a crescut de la 3,9% la 5,5%.

Japonezii castiga teren

Vanzarile principalilor constructori japonezi prezenti pe piata locala au inregistrat in 2007 vanzari-record, atingand un nivel de crestere chiar si de cinci ori in comparatie cu anul precedent.
Honda Trading Romania, reprezentantul companiei nipone pe piata locala, care a preluat activitatea de import la 1 ianuarie 2007, a inregistrat in 2007 vanzari de 1.981 de unitati, in crestere cu 410% in comparatie cu anul precedent, fiind cea mai mare crestere inregistrata in ultimii sapte ani.
Toyota Romania si-a mentinut si in 2007 pozitia de cel mai puternic importator al unei marci japoneze, vanzarile atingand nivelul de 10.301 unitati, in crestere cu aproape 70% in comparatie cu 2006.
Daca cel mai bine vandut automobil Honda a fost SUV-ul compact CR-V cu 565 de unitati, urmat de Accord, modelul de clasa medie al constructorului nipon cu 557 de unitati, din gama Toyota cel mai de succes a fost Yaris modelul de segment mic cu 2.341 de unitati.
Acesta a fost urmat de Avensis, cu 1.968 de unitati, model aflat conform statisticilor APIA pe locul doi in clasamentul dupa vanzari in segmentul mediu, dupa VW Passat. Vanzarile Lexus, brandul premium al concernului Toyota, a inregistrat la nivelul lui 2007 o triplare a vanzarilor in comparatie cu anul precedent, la 157 de unitati.
In 2008 Honda va lansa pe piata locala, cel mai probabil in cea de-a doua parte a anului, noua generatie a lui Accord.
Potrivit reprezentantilor Toyota Romania, numarul dealerilor nu a crescut in 2007, in timp ce la numarul punctelor de vanzare s-a adaugat o noua locatie in Bacau, precum si noi sedii "3S" (alcatuite din showroom, service si depozit pentru componente) in Timisoara, Cluj, Brasov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO