Dacia a vândut anul trecut pentru prima dată peste 500.000 de maşini la nivel european, urcând pe locul 14 în topul celor mai bine vândute branduri, potrivit datelor Jato Dynamics. În plus, datorită avansului de 12% la 530.000 de unităţi, Dacia a depăşit în premieră vânzările Nissan, devenind astfel al doilea mare brand al Alianţei, după Renault şi înaintea japonezilor.
„Dacia şi-a reconfirmat poziţia ca generator de profit, având cea mai mare rată a vânzărilor către persoane fizice, cu excepţia brandurilor de nişă. Acest rezultat este datorat cu precădere SUV-ului Duster, care a devenit al doilea cel mai bine vândut SUV mic, fiind depăşit numai de „vărul“ Captur de la Renault“, au spus oficialii Jato Dynamics. Dacia se află şi printre mărcile cu cea mai mare creştere a cotei de piaţă, de la 3,04% în 2017 la 3,4% anul trecut.
Per total, Dacia este pe locul 14 în topul celor mai bine vândute mărci auto la nivel european, depăşind KIA, Nissan, Seat, dar fiind în continuare sub Fiat şi Citroën. În topul celor mai bine vândute maşini la nivel european, România este prezentă cu Sandero pe locul 11 şi Duster pe locul 17.