Auto

Dacia pierde teren în Franţa, deşi piaţa creşte

Dacia pierde teren în Franţa, deşi piaţa creşte

Autor: Anca Dumitrescu

04.05.2015, 12:23 173

La finalul primelor patru luni cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,52%, în uşoară creştere de la 5,13%, la 31 martie. În aprilie 2014, Dacia deţinea pe piaţa franceză o cotă de 6,46%.

Înmatriculările Dacia au scăzut în aprilie cu 0,2%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 11.269 de autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 6,6%.

Piaţa auto franceză a consemnat în aprilie o creştere de 1,8%, la 204.095 de autoturisme noi înmatriculate.

Dintre modelele Dacia, Sandero se află pe locul 9 în clasamentul celor mai bine vândute modele de pe piaţa franceză, cu 16.056 de unităţi comercializate în primele patru luni şi o cotă de piaţă de 2,5%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 13.254 autoturisme noi înmatriculate şi o cotă de 2%.

În top 100 se mai află Dacia Lodgy, pe poziţia 65, cu 2.450 de unităţi înmatriculate şi o cotă de 0,4%, Dacia Logan MCV II, pe locul 78, cu 2001 unităţi şi 0,3% cotă de piaţă, precum şi Dacia Dokker, pe locul 94, cu 1.510 unităţi şi o cotă de 0,2%.

În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 13,4%, şi Skoda, cu 2,2%.

Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 3% în primele patru luni, la 165.068 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 25,47%, faţă de 26,12% în urmă cu un an.

În aprilie au fost înmatriculate 33.066 de autoturisme ale grupului Renault, în urcare cu 3,4% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014. Cota de piaţă a grupului Renault în aprilie a fost de 25,96%.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO