Auto

Devoratorul de kilometri

Devoratorul de kilometri
11.07.2005, 12:47 26

Stiu, exista avioane, trenuri si vapoare. Toate devoreaza kilometri, respectiv mile. Insa, daca e putin probabil sa aveti unul din mijloacele de mai sus, va propun un alt mod de devorare a distantelor.

Se presupune ca, o data ce au crescut, barbatii ar trebui sa se maturizeze si sa umble intr-un monovolum sau intr-o limuzina diesel. Celor care insa refuza sa faca acest pas, dar, din motive ce tin de pozitia sociala sau de dimensiunea familiei, nu mai pot sa conduca un mic coupe sport, MTM intentioneaza sa le ofere o alternativa: MTM K500.
Te-ai gandit vreodata ca poti stabili un record personal pe parcursul acasa-birou sau acasa-scoala copiilor? Ca deplasarea poate capata o noua dimensiune? Ca ai putea sa-i enervezi pe multi posesori de coupe-uri sport, dar in acelasi timp sa-ti iei cu tine si familia, plus bagaje pe doua saptamani? Totul e posibil la bordul acestui adevarat pachebot al soselelor, un salon german extrem de rapid, care de curand a invins un Mitsubishi de raliuri de Grupa A intr-o cursa de 400 m! Impresionant, nu?
Tunat de catre specialistii de la MTM de langa Ingolstadt, Germania, Audi-ul A8 care sta la baza a fost puternic transfigurat, insa, avand in vedere experienta patronului Roland Meyer si legaturile mai mult decat amicale ale firmei cu concernul Audi, garantia de fabrica nu este afectata.
Cu o piatra luata de pe inima, piciorul drept se poate lasa ferm pe pedala de acceleratie. Profitati, e vara! Multumita generozitatii unui compresor mecanic atasat V8-lui de 4,2 litri, puterea face un salt de 165 CP iar cuplul creste cu 209 Nm, atingand 503 CP si 620 Nm!
Pentru un ochi exersat, este clar din prima clipa ca A8-ul nu este unul oarecare, mai ales ca enormele jante de 19 inci sar imediat din peisajul cotidian, la fel ca spoilerele si aripa deportanta din carbon nevopsit, detaliu de mare finete si eleganta.
Interiorul este deja foarte luxos in varianta de baza, asa ca doar un vitezometru gradat pana la 300 km/h isi face aparitia. Viteza finala este limitata la 297 km/h, ceea ce, ma tem ca va va pune serios in pericol carnetul de conducere chiar si in Germania, unde se stie ca autostrazile nu au limitare de viteza.
Pornind motorul, cele patru iesiri ale sistemului de evacuare din inox prind viata intr-o nota impresionanta: un bolborosit caracteristic unui V8 explodeaza pe fiecare dintre iesiri, avand totusi o nota speciala datorata modificarilor. E mai iute la manie, urca mai vijelios in ture si-si face cunoscute parerile inca de pe loc.
Pozitia de condus este imperiala, calitatea superlativa, iar combinatia de piele bej cu verdele inchis metalizat al caroseriei, subliniata de jantele MTM, este de cel mai bun gust. In ciuda acestui sentiment de bunastare si de liniste, ma cobor inca o data sa arunc o privire la etrierele cu 8 pistonase ce strajuiesc enormele discuri fata de 380 mm, cam cat vechile LP-uri de dinainte de inventarea CD-ului: vreau sa ma conving de capacitatile de decelerare ale monstrului, in tentativa mea de a bate recordul pe distan]a Cluj-Turda.
Multumit, imi pun centura, mut maneta schimbatorului in mod secvential si imi imaginez ca placa de iesire din oras este cu Klausenburg – asta pentru a ma autosugestiona ca as fi in Germania nelimitata la viteza.
Suspensia ajustabila electronic este pe pozitia sport, asa ca ma reped la prima linie dreapta ce-mi iese in cale. Viteza creste alarmant pentru un mastodont de talia lui K500, prima curba se apropie la fel de alarmant, insa directia, suspensia si franele fac un threesome de nadejde, iar noi ramanem pe drum sa ne continuam deplasarea fulgeratoare la Turda.
Oricat ma straduiesc, nu pot sa evit cuvantul “maiestuos” pentru a descrie modul in care kilometrii sunt devorati, totul la viteze indecente. Nu va asteptati la un caracter foarte sportiv – mai degraba un Grand Tourism cu 4 usi, ganditi-va mai degraba ca nu v-ati deplasat probabil niciodata atat de repede intr-o atat de mare degajare, cu asa o mare usurinta. Probabil ca, dupa sute si mii de kilometri de autostrada, la destinatie veti putea sa apreciati cel mai mult o astfel de masina.
Chiar si in oras poate fi uimitor de rapida, accelerand fulgerator de la un colt la altul, de la un stop la altul, umilind multe masini sport. Insa, repet, cuvantul de ordine este eleganta, siguranta si degajarea cu care un astfel de automobil va poate transporta extrem de rapid. Iar in timpul calatoriei nu veti putea sa nu zambiti, mai ales ca de curand s-a semnat si contractul de preluare a reprezentantei MTM pentru Romania, care va fi in prima faza localizata la Brasov, reprezentant nefiind nimeni altul decat campionul national de raliuri din 1994, Heinz Gollner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO