Auto

Dupa Altea si Toledo, Seat isi continua linia de design prin Leon

20.04.2005, 19:59 19

Altea, Toledo si acum Leon. Al treilea model Seat de la intrarea marcii spaniole sub umbrela Audi Brand Group in anul 2002 isi va face aparitia in a doua parte a acestui an. La fel ca si precedentele modele iesite de sub pana designerului Walter de''Silva, Leon imparte o serie de elemente tehnice cu modelul din clasa compacta al fratelui mai mare - Volkswagen Golf.

Desi lasa impresia unui coupe, noul Leon are de fapt cinci usi si se inscrie in stilul de design inceput o data cu modelul Seat Altea.

Spre deosebire de celelalte modele din noua generatie Seat, Leon pune un accent si mai mare pe caracterul sportiv printr-un design inovator, sportivitatea fiind de altfel una dintre caracteristicile pe care le promoveaza oamenii de marketing ai marcii spaniole.

Caracteristica de sportivitate este sustinuta printre altele, de sistemul de deschidere al usilor din spate, prin intermediul unui maner incastrat in caroseria portierei.

Sistemul aduce aminte de o serie de modele Alfa Romeo, o alta marca pentru care a lucrat designerul Walter de''Silva. Farurile expresive, linia capotei si grila foarte mare a radiatorului atrag imediat atentia.

Nu lipseste nici "linia dinamica", una din caracteristicile de design ale noii generatii Seat. Aceasta coboara de-a lungul portierelor frontale si a celor posterioare spre rotile aflate in partea din spate.

Daca din sportivitatea vechiului model Leon nu s-a pierdut nimic, in materie de dimensiuni, noua generatie a crescut pe toata linia. Noul Leon este cu 13 centimetri mai mare, avand o lungime de peste 4,3 metri, in timp ce latimea este de aproape 1,77 metri, ceea ce inseamna un plus de aproape 3 centimetri. Inaltimea noului Seat Leon este de aproape 1,46 metri.

Confortul interior a fost si el imbunatatit comparativ cu modelul pe care il inlocuieste, spun tehnicienii care au lucrat la noul Leon. Ampatamentul este cu aproape 7 centimetri mai mare, ajungand la aproape 2,58 metri, ceea ce se traduce, potrivit inginerilor de la Martorell (fabrica unde se produce noul model), intr-o crestere a confortului interior.

Portbagajul are si el un design interesant, iar capacitatea este mai mare decat cea a generatiei predecesoare, ajungand la 341 de litri.

Inca de la lansare, gama de motorizari a noului Leon va cuprinde patru variante. Jumatate dintre acestea vor fi motoare pe benzina, de 1,6 litri si 102 cai-putere si, respectiv, 2,0 litri si 150 de cai-putere.

Cum jumatate dintre masinile vandute in Europa de Vest sunt echipate cu motoare diesel, spaniolii au pastrat ponderea si in privinta motoarelor care echipeaza gama sa. Astfel, pe langa cele doua motoare pe benzina sunt disponibile alte doua variante turbo diesel, de 1,9 litri si 105 cai-putere si 2 litri si 140 de cai-putere, toate cele patru motorizari respectand normele de poluare Euro 4.

Motorizarile inferioare pe benzina si motorina sunt cuplate la o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte, in timp ce motorizarile mai puternice vor fi echipate cu o cutie care dispune de sase rapoarte. Mai mult, varianta 2,0 FSI va fi disponibila atat cu cutie manuala, cat si cu varianta automata cu functie secventiala Tiptronic, in timp ce la modelul 2,0 TDI, clientii pot alege intre cutia manuala si cea automata DSG, ambele cu sase trepte.

Sportivitatea trebuie dublata si de o crestere a sigurantei. Din acest punct de vedere noul Seat Leon beneficiaza de tot felul de echipamente de siguranta activa si pasiva precum discuri de frana ventilate pe fata, ABS (sistem impotriva blocarii rotilor la franare), TCS (sistem ce asigura controlul tractiunii), dar si programul electronic de stabilitate ESP de ultima generatie.

Sase airbag-uri (doua frontale, doua laterale si doua tip "perdea") plus alte doua optionale sau centurile de siguranta cu prindere in trei puncte sunt la randul lor disponibile pe noul Leon.

Noul Seat Leon, a carui premiera mondiala va avea loc la Salonul Auto International de la Barcelona, va fi fabricat numai la uzina din Martorell, Spania si va fi disponibil in patru variante de echipare: Reference, Stylance, Sport si Sport-up. Livrarile vor incepe, potrivit importatorului general al marcii, Porsche Romania, peste aproximativ jumatate de an. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO