Auto

Ford si Fiat repeta reteta PSA-Toyota

09.11.2005, 18:29 31

Moda masinilor mici dezvoltate pe platforme comune de producatorii auto a ajuns si la litera F.

Dupa succesul trioului Peugeot-Citroen-Toyota, care au dezvoltat impreuna micile masinute C1, 107 si Aygo, italienii de la Fiat au incheiat un parteneriat cu americanii de la Ford.

Noile masini, care vor inlocui in gama modelele Fiat 500 si Ford Ka, vor iesi pe piata cel mai probabil in perioada 2007- 2008, iar volumul anual propus a fi produs este de 240.000 de unitati, distribuit in mod egal.

La fel ca si in cazul tripletei francezo-japoneze, noile masini vor fi produse tot in tarile din Europa Centrala Astfel, platforma Fiat Panda va constitui baza pentru dezvoltarea noilor automobile, care vor fi realizate la fabrica din Tychy (Polonia) a companiei italiene.

Producatorul italian Fiat, care se lupta sa iasa dintr-o perioada mai putin fasta din existenta sa, a anuntat de mai mult timp ca intentioneaza sa colaboreze cu alti producatori in privinta anumitor proiecte. Scopul acestei colaborari este reducerea riscurilor si costurile, in cadrul unui plan mai amplu de revenire la profitabilitate, dupa pierderile record consemnate in 2002. Compania italiana detine deja o societate mixta cu Peugeot Citroen pentru producerea de monovolume.

"Cooperarea strategica cu Ford reprezinta un alt element de baza in strategia noastra care indeamna la aliante precise si colaborare inclusiv din punctul de vedere al resurselor financiare si industriale pentru noile produse si platforme", a spus Sergio Marchionne, CEO al Grupului Fiat si Fiat Auto." Acest pas este consecvent cu alte colaborari de succes, stabilite cu parteneri majori inclusiv PSA Peugeot- Citroen si Suzuki.

La randul sau Ford apreciaza ca va beneficia de costuri reduse pentru dezvoltare.

"Intentionam sa inlocuim complet modelul Ka cu un model similar ca si imagine", a declarat John Fleming, presedintele Ford Europa si CEO. "Acest vehicul va retine caracterul de baza al modelului original si va intruchipa elementele cheie ale noului limbaj de design "kinetic".

Decizia celor doi producatori vine dupa ce Toyota si grupul PSA Peugeot Citroen au dezvoltat impreuna o serie de automobile din clasa mini, modele care au fost deja lansate pe piata europeana, unde au fost pana acum bine primite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO