Auto

Harta producătorilor de componente auto. Cine sunt “greii” industriei auto

Harta producătorilor de componente auto. Cine sunt...

Autor: Laurentiu Cotu

27.04.2013, 12:40 13540

Investiţia recent anunţaţă de germanii de la Daimler nu reprezintă tocmai o premieră pentru România, în condiţiile în care centrul şi vestul ţării, în special, au atras în ultimii 10-15 ani nume importante din industria de componente auto.

Oraşul Sebeş din judeţul Alba, cu o populaţie de 32.000 de locuitori şi o rată a şomajului de sub 2%, a fost pus recent pe harta celor mai impor­tan­te centre de produc­ţie auto din România şi din regiune în urma investiţiei de 300 de milioane de euro anunţată de grupul german Daimler.

Cu o cifră de afaceri de 115 mld. euro anual, jumătate din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România, nemţii au decis să transforme fabrica pe care o aveau deja în Sebeş într-un cen­tru important de producţie pentru cutii de viteză Mercedes.

Industria auto generează anual afaceri de peste 11 miliarde de euro şi are una dintre cele mai mari contribuţii la exporturile României. Cei mai mari zece jucători din sectorul componentelor auto au 37 de fabrici în România şi zeci de mii de angajaţi, oraşe întregi depinzând de comenzile pe care aceste centre de producţie le primesc din industria auto. Ford şi Dacia au atras aproape de uzinele lor şi o serie de furnizori, dar vestul ţării şi zona Braşovului sunt dominate de companii care produc volane, cabluri, centuri de siguranţă, scaune, airbaguri sau alte componente pentru Opel, Renault, dar şi pentru Mercedes, Audi sau BMW.

 

Cine sunt „greii“ industriei auto

Industria locală a componen­telor auto se bazează pe com­paniile multinaţionale din Germania, Suedia, Franţa sau chiar din Japonia, care şi-au concentrat fa­bricile cu pre­că­dere în centrul şi vestul ţării. Princi­palele avantaje ale acestor zone geo­gra­fice sunt infra­struc­tura, costurile lo­gis­tice mici, dar şi for­ţa de muncă bine ca­lificată.

Pe lângă Daimler, noi in­vestiţii în România au anunţat atât pro­ducători de anvelope, cum ar fi Conti­nental sau Pirelli, dar şi producă­tori de componente electornice cum es­te Bosch, care investeşte într-o nouă fa­brică la Cluj.

Primii zece producători de com­ponente auto din România, după cifra de afaceri înregistrată în 2011, sunt Continental, Autoliv, Michelin, Schaeffler, Takata Petri, Pirelli, SEWS, Bosch, TRW Automotive Safety Systems, Leoni Wiring Systems Rom.

 

Citiţi mai multe despre investiţiile străine din partea vestică şi centrală a ţării şi despre contribuţia lor la economia României pe zfcorporate.ro

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO