Auto

Land Rover Freelander 2 are ca obiectiv vanzari de 250 de unitati pentru 2007

Land Rover Freelander 2 are ca obiectiv vanzari de 250 de unitati pentru 2007

Land Rover Freelander 2

14.02.2007, 19:06 200

Segmentul SUV-urilor compacte a captat in ultima perioada din ce in ce mai mult atentia producatorilor internationali, astfel incat dupa ce BMW X3 si Kia Sorento au primit cate un face lift, in acest an au urmat lansarile, prima fiind
Honda CR-V, urmata de noua generatie a tot terenului Freelander.
La noua ani de la lansarea generatiei precedente, constructorul englez a constatat, cu toate ca vanzarile nu o indicau, ca segmentul premium off road necesita un refresh, asa ca introducerea Freelander 2 a devenit a 4-a lansare consecutiva in ultimii patru ani pentru producatorul din Liverpool.
Lansat saptamana trecuta si in Romania, Freelander 2 a intrat pe piata cu planuri mari, targetul de vanzari ajungand la cel putin 250 de unitati in 2007, cu posibilitatea suplimentarii pana la 300 de unitati potrivit reprezentantilor companiei Premium Auto, importatorul marcii pe piata din Romania. Indrazneata estimare se bazeaza pe rezultatele de pana acum ale marcii pe piata romaneasca, care anul trecut a vandut aproape 400 de unitati, si pe pedigree-ul modelului care are in familie nume ca Range Rover (lansat in 2002), Discovery 3 (2004) si Range Rover Sport ( 2005). Trebuie sa mentionez si faptul ca in perioada in care a fost fabricat, intre 1997 si 2005, generatia precedenta a fost cel mai cerut SUV de pe vechiul continent.
Pretul noului Freelander este mai mare cu circa 1.500 de euro fata de cel al modelului precedent a carui varianta de baza pornea de la 29.800 de euro cu toate taxele incluse. Varianta de baza (E) a Freelander 2 este de 31.130 de euro si ajunge pentru varianta HSE cu motorizare 3,2 litri benzina, la circa 49.500 de euro cu toate taxele incluse.
Pariul companiei importatoare este insa pe varianta de motorizare diesel, pe care am testat-o si noi, dat fiind ca apetitul clientului roman pentru cuplu si putere la un consum mai mic a crescut. Freelander 2, indiferent de motorizare, pare ca a fost proiectat sa impace nevoia de lux a unui potential client de Range Rover cu dorinta de off road in mediul urban a unui impatimit cumparator de Discovery 3. Astfel ca, in ciuda performantelor de tot teren veritabil, este foarte probabil sa il vedem circuland mai mult pe sosele, care ce e drept in unele zone ale urbelor din Romania inca aduc a drumuri forestiere.
Cu toate elementele specifice modelului Range Rover care il impodobesc, Freelander 2 este insa foarte diferit de modelul pe care il inlocuieste. Partile laterale sunt ascutite si bine rafinate, cu sarcina precisa de a oferi o impresie de suprafata aerodinamica, cu un look agresiv si puternic.
Incepand cu grila fata si pana la partea posterioara aspectul este mai impozant si mai aerisit, in special pentru ca roata de rezerva a fost relocata sub zona de incarcare din portbagaj iar noile stopuri de frana sunt realizate dintr-o singura bucata. O alta schimbare la partea posterioara consta in modul de inchidere vertical al hayonului fata de cel lateral la vechiul model care dispunea si de deschidere electrica a geamului.
Pastrand functionalitatea ca sursa principala pentru design, stalpii fata ingustati catre plafon ofera o vizibilitate marita, iar platforma inaltata pe roti de 19 inci impreuna cu partea frontala relativ scurta fac vehiculul capabil de orice fel de performante off-road. Caroseria de tip monococa cu cinci usi a Freelander 2 este mai mare decat cea a modelului pe care il inlocuieste, cu 50 de milimetri in lungie, 109 milimetri in latime si 32 de milimetri in inaltime.
Interiorul a fost conceput intr-o maniera mai eleganta si mult mai structurata decat a modelului ce a iesit din fabricatie. Partea superioara a bordului are o finisare clasificata drept premium ceea ce suplimenteaza avantajele pozitionarii foarte practice a comenzilor de pe consola centrala.
Intrumentele de bord sunt expuse clar, direct in fata soferului, indicatoarele beneficiind si ele de insertii de aluminiu. Consola mai ascunde in dreapta volanului butonul de start si fanta bine cosmetizata in care se introduce o cartela, destul de groasa, care a inlocuit clasica cheie de pornire. Pozitia de sofat ridicata, denumita de Land Rover "command view", ofera o vizibilitate mai mare si un avantaj panoramic imbunatatit de la o inaltime cu 68 de milimetri mai mare comparativ cu principalii competitori din segmentul SUV-urilor premium. Spatiul pentru pasageri este generos putand acomoda pe scaunele imbracate in piele perforata cinci adulti chiar si imbracati in haine de iarna.
Volumul maxim de incarcare al portbagajului cu scaunele din spate pliate ajunge la 1670 de litri si la 755 de litri cand acestea sunt ridicate, cu 27 respectiv 38% mai mult decat vechiul Freelander.
Freelander 2 vine cu doua noi versiuni de motorizare, cea diesel dispunand de patru niveluri de echipare iar cea pe benzina de trei, toate incluzand standard echipamentele de siguranta active si pasive. Motorul pe benzina i6 de 3,2 litri ( sase cilindri), instalat transversal sub capota off-roader-ului, dezvolta o putere de 233 de cai-putere cu o performanta de acceleratie de 8,9 secunde pana la 100 de km/h si o viteza maxima de 200 km/ora.
Mult mai impresionant, motorul diesel de 2,2 litri si 160 de cai-putere,cu 48 mai mult decat motorizarea anterioara de 2,0 l, ne-a oferit chiar in oras senzatii pe care le puteam simtI intr-un tot teren doar pe teren accidentat.
Impreuna cu transmisia manuala in sase trepte am obtinut cuplul maxim de 400 de Nm inca de la turatii relativ joase si demaraje puternice chiar la 1000 de turatii/minut. Si consumul este demn de mentionat. SUV-ul, care in cartea tehnica mentioneaza un consum mediu mixt de 7,5 litri, a avut in mediul urban, condus in intersectiile excesiv de aglomerate ale Bucurestiului, un consum de aproximativ 11%. Noua generatie dispune si de o transmisie automata tot in sase rapoarte. Performantele de sosea si off-road sunt gestionate cu ajutorul sistemului Terrain Response, cu patru moduri de rulare ( pentru sosea, pietris, noroi si zapada si nisip). Sistemul Inteligent de Tractiune Integrala Permanenta a contibuit din plin la reducerea consumului pe sosea datorita distributiei cuplului pe fata si transferului tractiunii pe puntea spate intr-o proportie de 100% a cuplului.
Pentru coborarea pantelor Land Rover a adus pe acest model o inovatie prin sistemul Gradient release Control care functioneaza corelat cu Hill Descent Control, care reduce presiunea din instalatia de franare la urcare sau coborare.
La capitolul siguranta activa cuprinde toate sistemele incepand de la sistemul de franare, cu un raspuns deosebit de prompt pentru un SUV de 1770 de kilograme, pana la sistemul HDC de coborare a pantelor.
In cele doua zile in care ne-am bucurat de privirile atente si chiar invidioase ale partenerilor de trafic am reusit sa testam si sistemul de control al stabilitatii DSC, cel de control la franarea in viraje CBC si chiar si cel de control al tractiunii ETC. Din fericire nu am apucat sa testam si sistemul RSC, pentru protectia la rasturnare. Siguranta pasiva este realizata prin cele sapte airbaguri prezente pe toate versiunile de echipare Freelander 2.

Cum a fost reconceput Freelander

Freelander 2 preia stafeta purtata de modelul anterior timp de noua ani
Propulsia noului model este realizata de doua motorizari noi dezvoltate pentru divizia premium a producatorului Ford ce desine Land Rover
Designul interior sI cel exterior este influentat din aspectul automobilelor din gama Land Rover
Siguranta activa este realizata de opt sisteme de siguranta din care cel de coborare al pantelor a fost creat special pentru acest model
Siguranta pasiva completeaza prin cele sapte airbaguri nevoia de protectie pentru cei cinci pasageri
Capacitatea de remorcare variaza intre 1.750 si 2.000 de kilograme in functie de motorizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO