Auto

Lansari pe banda rulanta la Porshce in aceasta toamna

20.08.2003, 00:00 9

Toamna aceasta se vor numara bobocii si pentru Porsche, cel mai profitabil producator din lume. Germanii vor lansa o serie limitata aniversara, a versiunii 911 si in acelasi timp, dupa mai multi ani de absenta vor lansa o varianta cabrio pentru modelul 911 Turbo.
Ambele modele vor fi prezentate la Salonul auto de la Frankfurt din aceasta toamna, urmand ca vanzarile sa inceapa imediat pentru varianta aniversara si de anul viitor pentru cabriolet.
Modelul aniversar vine la 40 de ani de la intrarea pe piata a unuia dintre cele ami de cucces modele din istroria marcii germane, 911. Modelul aniversar va fi disponibil in doar o singura varianta de culoare - gri metalizat, aceasta fiind pana acum rezervata doar pentru modelul GT.Motorul de care va beneficia fiecare dintre cele 1.963 de bucati, cat va reprezenta “tirajul” acestei editii limitate, este o varianta imbunatatita a celui de 3,6 litri prezent pe gama 911. Astfel acesta a castigat 25 de cai putere fata de varianta de baza a gamei 911, fiind mult mai dinamic la turatii ridicate, spun cei de la Porsche. Viteza maxima la care ajunge modelul aniversar este de 290 de kilometri pe ora, ceea ce il plaseaza pe locul doi din acest punct de vedere intre motoarele “non-turbo”.
Avand in vedere toate aceste caracteristici si mai ales productia limitata, nu este de mirare ca pretul acestui model va depasi 80,000 de euro, fara taxe.
Al doilea model pe care producatorul german il va prezenta la Salonul de la Frankfurt, noul 911 Turbo Cabriolet, se va apropia ca pret de 150.000 de euro. Acesta va fi disponibil incepand cu luna octombrie in Europa si din noiembrie in Statele Unite. Noua varianta este prima aparitie a lui 911 Turbo Cabriolet din anul 1989 si este cel mai rapid automobil decapotabil din categoria sa de pret, cu cei 420 de cai-putere pe care ii dezvolta motorul. Cu toate acestea viteza maxima este limitata electronic la 250 de kilometri pe ora.
La fel ca si in cazul variantei coupe, transmisia se realizeaza printr-o cutie manuala in sase trepte sau una automata in cinci trepte. Diferenta de greutate redusa fata de varianta coupe (120 de kilograme) i-a determinat pe inginerii producatorului german sa foloseasca acelasi sistem de frane, fiind disponibil optional si un sistem de discuri ceramice. Plierea soft-top-ului dureaza doar  20 de secunde, in dotarea standard fiind oferit si sistemul de stabilitate specific Porsche - PSM.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO