Auto

Noul Mercedes SLK a fost vazut numai in poze si deja a strans 7.000 de comenzi

18.02.2004, 00:00 37



Dupa mai bine de 300.000 de masini vandute, Mercedes a decis ca este nevoie de o improspatare a look-ului pe care il avea roadsterul SLK. A doua generatie SLK nu este insa foarte departe ca performante de prima. De la prezentarea primelor poze la sfarsirul anului trecut si pana in prezent au fost deja semnat 7.000 de contracte, insa modelul isi va face aparitia abia la salonul auto de la Geneva care va avea loc luna viitoare.



A doua generatie a modelului sportiv cu doua locuri Mercedes SLK are un design cu totul deosebit fata de prima generatie, facand trimitere la masinile de Formula 1, prin botul ascutit. Acest element, regasit si pe modelul de peste 300.000 de euro dezvoltat de germani impreuna cu britanii de la Mc Laren, partenerii lor din Formula 1, adauga o nota exclusivista noii generatii a roadsterului. Din acest punct de vedere, modelul SLK ramane fidel reputatiei sale de inovator, fiind, spun cei de la Mercedes, lider in segmentul masinilor sportive in ceea ce priveste inovatiile tehnologice. Mai mult, acoperisul retractabil permite ca in 22 de secunde coupe-ul sa se transforme in decapotabila sau invers, in functie de preferinte.



Pentru cei care vor sa mearga cu masina decapotata si atunci cand este mai frig afara, inginerii de la Mercedes au dezvoltat Airscarf, un sistem care care la apasarea unui buton incalzeste capul si gatul celor doi pasageri. Mai exact, in momentul in care acest sistem este pornit, gurile de ventilatie din tetiere (da, ati cititi corect) actioneaza ca o "esarfa"ce protejeaza gatul si capul pasagerilor.



Cu un pret de pornire de 33.500 de euro, SLK are toate sansele sa depaseasca performantele pe care le-a inregistrate prima generatia a roadsterului sportiv al producatorului german de lux, care dupa primul an de la lansare inregistrase vanzari de 55.000 de unitati, cu 50% mai mult decat estimarile initiale. Cresterea a venit, spun reprezentantii producatorului german, din atragerea unor noi categorii de clienti, care desi erau mai putin traditionalisti, s-au regasit pe deplin in designul inovator al modelului SLK.



In aceste conditii, de la lansarea sa in toamna anului 1996, Mercedes SLK a inregistrat vanzari de 308.000 de unitati in diferite tari din lume, cota cea mai mare fiind insa detinuta pe pietele din Europa de Vest.



Noul SLK este disponibil in trei variante de motorizare. Cel mai "micut" dintre motoare este si cel mai economic, realand un consum mediu de 8,7 litri la suta de kilometri. Modelul echipat cu acest motor, SLK 200 Kompressor costa 33.500 de euro si este echipat cu o cutie de viteze amnuala in sase trepte, iar scaunele tip sport au cadru de magneziu.



Daca un motor Kompressor de 2 litri vi se pare prea putin exista si posibilitatea cumpararii, pentru 43.000 de euro a unui SLK dotat cu un motor V6 de 3,5 litri, care permite atingerea vitezei de 100 de kilometri pe ora in 5,6 secunde, ca urmare a celor 272 de cai-putere pe care ii dezvolta si a cuplului de 350 Nm disponibil la doar 2.400 de rotatii pe minut. In plus fata de versiunea anterioara modelul SLK 350 include sistemul de climatizare Thermatic, discuri de frana perforate pe fata si jante de aliaj usor de 17 inchi.



Special pentru cei care conteaza doar performanta si mai putin pretul, Mercedes a pregatit modelul SLK 55 AMG. La aproape 64.000 de euro, modelul este echipat cu un motor de 5,5 litri "lucrat" de specialistii de la AMG, partenerul oficial de tunning al Mercedes, si care dezvolta 360de cai-putere si un cuplu maxim de 510 Nm. Pachetul pe care il veti primi pentru aceasta masina este mai generos decat la SLK 350 incluzand in plus suspensii sport, scaune sport, volan ergonomic, toate realizate de catre AMG, dar si transmisia automata in sapte trepte 7G-Tronic.



Daca la acestea adaugati farurile bi-xenon, care adapteaza automat fasciculul luminos in curbe pentru o mai buna vizibilitate, sistemul audio cu o putere de 380 de Watti si functia de avertizare a presiunii pneurilor, ca parte componenta a sistemului electronic de stabilitate (ESP), atunci decizia de cumparare a acestui model este aproape luata, potrivit celor de la Mercedes. Totusi, daca tot nu sunteti convins, germanii fac o ultima incercare: ce ati spune si de un sistem de nevigatie cu DVD care are in memorie harta Europei si o telecomanda in infrarosu pentru deschiderea si inchiderea acoperisului ?



Prima ocazie pentrua vedea pe viu noua generatie SLK este la salonul auto de la Geneva care are loc luna viitoare, unde Mercedes va expune si mult-asteptatul model CLK-Class Cabriolet, dar si variantele E 400 CDI, si sportivul CL-Class AMG. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO