Auto

Opel Insignia: Limuzină cu tracţiune integrală pentru drumuri lungi

Opel Insignia: Limuzină cu tracţiune integrală pentru...

Autor: Bogdan Alecu

15.04.2013, 00:04 845

Opel Insignia este una dintre ele mai personalizabile automobile de clasă medie, nu doar de pe piaţa locală, ci şi de pe piaţa euro­peană. La acest lucru nu contribuie doar cele trei ver­siuni de caroserie, ci şi cele şase versiuni de echipare, de la Essentia la OPC sau cele 22 de posibile versiuni de mo­toare diesel sau benzină, cuplate la cutii de viteze manuale sau automate, cu tracţiune faţă sau integrală.

Dintre acestea, am testat motorizarea diesel de 2,0 litri, bi-turbo, care dezvoltă 195 CP transmişi către sis­te­mul de tracţiune integrală. Sistem de tracţiune 4x4 au în clasa medie modelele premium, sau cu „influenţe“ pre­mium, cum este cazul VW Passat sau Audi A4, Seria 3 şi C-Klasse. Cu toate că mulţi spun că nu ai ne­voie de o tracţiune integrală, acest lucru nu este întot­dea­una va­la­bil. Spre exemplu, pe asfalt umed, cu nisip pe jos, Insig­nia a rămas pe traiectoria dată de volan, in­di­ferent de cum s-a apăsat în viraj pedala de acceleraţie da­torită nu doar ESP-ului care a intervenit, ci şi tracţiunii 4x4.

În ceea ce priveşte motorul, după cum îl anunţă şi indicativul, este vorba de un diesel care dispune de două turbine, una mai mică, pentru turaţiile reduse, alta mai mare, pentru turaţiile înalte, astfel încât motorul să aibă un răspuns cât mai eficient pe întreaga plajă de turaţii. La nivelul performanţelor, Opel Insignia BiTurbo vine cu un raport de 97,5 CP/litru, cel mai bun în categoria dieselurilor de 2,0 litri în segmentul ei, ceea ce permite o acceleraţie 0-100 km/h în 8,7 secunde şi o viteză maximă de 230 km/h, în timp ce repriza în treapta a cincea de la 80 la 120 km/h e de numai 7,6 secunde, la nivelul Insigniei OPC!

Având în vedere că este un diesel, consumul este im­por­tant - în cazul lui Insignia BiTurbo, valoarea medie anunţată este de sub 5,0 litri/100 km, în condiţiile unei puteri de aproape 200 CP şi tracţiune integrală şi la care contribuie şi echiparea standard cu sistemul Start/Stop. În timpul testului consumul a urcat la 8 litri/100 km, în condiţiile în care acesta s-a derulat în mare parte pe autostradă şi pe centura aglomerată a Capitalei.

Opel Insignia BiTurbo 4x4

Propulsie:  turbo-diesel, L4, 1.956 cmc, tracţiune integrală, transmisie manuală cu şase trepte, 195 CP la 4.000 rpm, 400 Nm la 1.750 rpm

Performanţe:  0-100 km/h 8,7 s, viteză maximă 230 km/h, consum mediu 4,8 l/100 km, emisii CO2 144 g/km

Preţ de la: 34.990 euro cu TVA

Plus: Ţinută de drum, consum redus, performanţe dinamice

Minus: Interior compact pentru lungimea maşinii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO