Auto

Pentru prima dată în istorie „Motorul Anului“ în lume este produs şi în România

Pentru prima dată în istorie „Motorul Anului“ în lume este produs şi în România

Autor: Bogdan Alecu

15.06.2012, 00:05 3283

Motorul Ford EcoBoost în trei cilindri de 1,0 litri care este produs de către Ford şi la Craiova, în România, a primit săptămâna aceasta titlul de "Motorul Internaţional al Anului 2012". Este pentru prima dată când un motor produs pe piaţa locală primeşte un astfel de titlu, dar şi pentru prima dată când Ford câştigă la această categorie în istoria de 13 ani a premiilor. Mai mult, motorul EcoBoost a obţinut şi cel mai mare scor din istoria premiilor.

Ford România a demarat producţia noului motor la începutul lunii trecute, iar anul acesta se vor asambla 30.000 de motoare cu un singur schimb de producţie în care vor lucra 400 de angajaţi ai uzinei, pentru ca anul viitor să se urce de la două la trei schimburi de producţie pentru a se atinge un nivel anual de 150.000 de motoare.

Până în 2015 Ford va produce 800.000 de motoare EcoBoost de 1,0 litri în România şi Germania, însă Jan Gijsen, preşedintele Ford România, a subliniat că nu se poate estima de acum ce procent din acestea vor fi produse în România.

Alături de acest premiu, motorul a mai primit şi titlurile de "Cel mai bun motor nou" şi "Cel mai bun motor sub 1,0 litri" acordate de revista Engine Technology International pe baza voturilor exprimate de 76 de jurnalişti din 35 de ţări la nivel mondial.

Motorul a fost conceput în centrele tehnice ale Ford din Dunton, Marea Britanie, şi Merkenich, Germania, şi este produs în uzinele Ford din Craiova, România şi Köln, Germania.

Motorul EcoBoost a fost lansat pentru prima dată pe modelul compact Focus în Europa şi va echipa atât noul B-Max, care este produs din această lună la Craiova, dar şi C-Max. Motorul EcoBoost de 1,0 litri va fi disponibil anul viitor şi pe modelele Ford din Statele Unite, Asia Pacific şi Africa.

Motorul de 1,0 litri este disponibil în două versiuni de putere, de 100, respectiv 125 CP, iar, potrivit unor surse, deja se lucrează la o a treia versiune de putere de peste 150 CP care ar putea echipa chiar şi un Ford Mondeo, modelul de clasă medie din gama constructorului american.

În prima lună de vânzări în Europa peste 4.700 de clienţi ai mărcii au comandat un Focus echipat cu motorul în trei cilindri, reprezentând aproape un sfert din numărul total al comenzilor de Ford Focus pe cele 19 pieţe tradiţionale europene.

Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost la aproximativ 480.000 de unităţi până în 2015, faţă de 141.000 anul trecut. Compania estimează că peste 300.000 din aceste maşini vor fi echipate cu motorul de 1,0 litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO