Auto

Peste 50 de premiere si patru concepte la editia 2007 a SIAB

Peste 50 de premiere si patru concepte la editia 2007 a SIAB

Click pentru imaginea marita

03.10.2007, 20:08 16

In cadrul editiei din acest an a Salonului de la Bucuresti vor fi prezenti aproape 40 de constructori auto, care vor expune mai mult de 50 de modele in premiera, precum si patru concepte si studii de design. Vor participa inclusiv marcile comercializate de grupul Tiriac Auto, dupa o absenta de sase ani, care pana acum organiza un eveniment asemanator independent. Tiriac Auto importa in Romania Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover si Mitsubishi.
Singurul constructor prezent pe piata locala care nu va participa la editia de anul acesta este Peugeot. Reprezentantii constructorului francez au confirmat faptul ca Peugeot nu va avea un stand in cadrul SIAB, conducerea companiei importatoare nefiind de acord cu conditiile de organizare.
La SIAB 2007 vor veni inclusiv constructorii americani Cadillac si Hummer, precum si modelul supersport Chevrolet Corvette, modele fiind comercializate pe piata locala prin intermediul Radacini Motors.
Ca si in anii anteriori, la eveniment vor fi expuse marcile de automobile prezente pana acum la vechea locatie de pe platforma aeroportului Baneasa. Printre acestea sunt Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Chevrolet, Citro?n, Dacia, Daewoo, Fiat, Honda, Kia, Maserati, MINI, Nissan, Opel, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Toyota si Volvo.
In premiera, in acest an la Salonul de la Bucuresti Lexus, divizia premium a Toyota, va avea un stand propriu in care va fi expusa noua limuzina LS600h, cu sistem de propulsie electric-benzina.
Tot in premiera, Brabus, constructorul german de automobile supersport care utilizeaza platforma modelelor Mercedes-Benz, este prezent la SIAB prin intermediul Colina Motors, importatorul oficial pe piata locala. In standul Brabus vor fi prezente limuzinele S si C-Klasse, precum si monovolumul Viano, cu echipare business.
Editia de anul acesta a Salonului Auto de la Bucuresti are o importanta deosebita atat pentru Capitala, cat si pentru industria auto locala.
In 2007 Dacia a lansat cel de-al cincilea motor din gama, pe plan international Renault a prezentat modelul in cinci usi Sandero, realizat pe platforma comuna cu Logan, care ar putea fi asamblat si la Pitesti, si nu in ultimul rand Dacia urmeaza sa lanseze o noua versiune de caroserie pentru Logan, si anume, cea pick-up.
In acest an SIAB va fi organizat intr-o noua locatie, la fostul Metro Otopeni, insa noua locatie a presupus atat un profit mai mic pentru organizatori in comparatie cu editia precedenta, cat si cheltuieli mai mari pentru participanti.
Profitabilitatea evenimentului va fi cu 10% mai scazuta in comparatie cu editia precedenta din cauza cheltuielilor mai mari, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Thierry Hesse, vicepresedinte AMC-APIA Expo, compania organizatoare a SIAB.
"Tinta pentru editia de anul acesta a SIAB nu este profitabilitatea sa, ci imbunatatirea serviciilor oferite. Marja de profit va fi mai mica cu 10% in comparatie cu evenimentul din 2005, dar cheltuielile cu privire la organizare s-au apreciat cu 30%, a subliniat Thierry Hesse.
Suprafata de expunere va fi de 50.000 de metri patrati, in crestere cu 25-30% fata de editia precedenta, din 2005.
Potrivit organizatorilor, exista o cerere pentru inca 6.000 de metri patrati din partea expozantilor. Cea mai mare suprafata a fost inchiriata de catre Porsche Romania (reprezentantul marcilor VW, Audi, Skoda, Seat si Porsche pe piata locala - n.red.), de 3.000 de metri patrati.
Numarul vizitatorilor estimat de catre organizatori va fi de 300.000 in cele 10 zile destinate publicului, in crestere cu 20% fata de editia precedenta, in timp ce numarul locurilor de parcare puse la dispozitia vizitatorilor este de 2.500, de trei ori mai mare in comparatie cu SIAB 2005. Veniturile incasate din vanzarea de bilete ar putea depasi 1,3 mil. euro, potrivit unor estimari ale ZF.
Potrivit reprezentantiilor APIA, mutarea SIAB a fost determinata de spatiul insuficient de expunere de la Romaero Baneasa, in conditiile in care cererea pentru suprafete este mai mare in acest an, iar activitatea de productie de la Romaero nu permite inchirierea unor hale suplimentare.
AMC Promotion a organizat editiile din 2003 si 2005 ale SIAB, compania coordonand, de asemenea, desfasurarea Salonului Auto de la Paris.

LA NIVEL INTERNATIONAL

Cine doreste sa fie la curent cu tendintele in domeniu, sa vada cele mai noi automobile de serie sau concepte, trebuie sa viziteze un salon auto international organizat la Detroit, Paris, Frankfurt sau Geneva.
Majoritatea producatorilor din industria auto isi pastreaza lansarile de noi modele pentru putinele saloane internationale cu adevarat importante pentru industrie: NAIAS - Salonul Auto de la Detroit, Salonul Auto de la Geneva FAA - Salonul Auto de la Frankfurt si Mondial de l'Automobile - Salonul Auto de la Paris. Daca primele doua sunt organizate anual, urmatoarele, cu o importanta deosebita pentru industria auto europeana (si nu numai) sunt organizate o data la doi ani - alternativ, pentru a nu intra in competitie directa.
Un salon auto international presupune venirea multor straini. Impactul asupra economiei americane a editiei de anul acesta a NAIAS a fost de peste 540 de milioane de dolari (384,7 milioane de euro), potrivit lui David Sowerby, analist in cadrul Loomis Sayles. Salonul de la Detroit dureaza propriu-zis doua saptamani, in ianuarie, dar asamblarea standurilor incepe la sfarsitul lunii octombrie.
Cel mai important eveniment de acest gen din aceasta toamna a fost IAA -Salonul Auto International de la Frankfurt, ce are loc in luna septembrie, si este considerat a fi cel mai mare salon din Europa, in afara de anii in care este organizat cel de la Paris.
In afara de SIAB, o importanta deosebita pentru regiune o au saloanele auto de la Moscova si Istanbul, atat Rusia, cat si Turcia fiind cunoscute ca piete foarte mari, in special pentru modele low-cost. Spre exemplu, in 2006 in timp ce la Paris se lansa o noua tendinta de design, la Istanbul Opel, divizia germana a concernului General Motors, prezenta Astra Sedan, model destinat cu precadere pietelor emergente, care de abia anul acesta va ajunge la Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO