Auto

Producătorii auto germani nu sunt pregătiţi pentru o revoluţie

Producătorii auto germani nu sunt pregătiţi pentru o...

Autor: Bogdan Cojocaru

04.08.2017, 00:00 451

Actualizările de software pentru cinci milioane de maşini, soluţia găsită la summitul de miercuri de la Berlin pentru scoaterea industriei auto germane din criza Dieselgate, va costa BMW, Daimler şi Volkswagen cel puţin 500 de milioane de euro.

Doar VW a înregistrat anul trecut un profit de peste 5 miliarde de euro, în pofida scandalului emisiilor poluante, scrie Politico. Alegând o soluţie software în locul uneia hardware şi neprezentând o politică limpede pentru scoaterea maşinilor diesel vechi de pe şosele, producătorii auto s-au asigurat că vor continua criticile. „Industria auto ştie că a pierdut multă încredere.

Trebuie să lucrăm la recâştigarea încrederii şi vom face acest lucru“, a declarat Matthias Wissmann, fost ministru al transporturilor, iar acum lobbyist puternic pentru industria auto, după summitul la care au participat miniştri din actualul guvern, lobbyişti ai sectorului auto şi executivii constructorilor auto.

Întâlnirea s-a desfăşurat cu uşile închise. Toţi constructorii auto au spus că vor căuta să ofere clienţilor stimulente pentru schimbarea maşinilor poluante cu maşini electrice, dar nu au oferit niciun fel de repere.

Directorul financiar al producătorului de piese auto german Continental a apreciat, într-un interviu pentru Reuters, că producătorii auto germani vor înceta probabil să dezvolte noi motoare cu combustie cel mai devreme peste şase ani în condiţiile în care îşi concentrează investiţiile pe maşini electrice şi pe tehnologia maşinilor autonome. CEO-ul Daimler a declarat recent că merită să lupte pentru motoarele Diesel.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO