Auto

Renault confirma reteta cu noul Clio: mai mare si mai matur

21.09.2005, 19:01 22

Au trecut sapte ani de cand Renault a lansat modelul de clasa mica Clio. Masina ocupa acum locul al doilea in clasamentul inmatricularilor din Franta. Prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt si testat in Sardinia, Clio III demareaza oficial pe piata in aceasta toamna.

Un Clio de 3,99 metri mai e Clio? Renault a receptat nevoia de spatiu pe care orice sofer sau pasager o resimte atunci cand urca intr-o masina mica si raspunde curiozitatii uneori rautacioase a celor care ii cautau "nod in papura" vechiului Clio.

Ar putea fi prima noutate, exterioara, a celui mai proaspat model lansat pe piata de Renault. Clio III este, asadar, mai mare, iar pe dinafara nu mai pare deloc un automobil firav, dupa ce designerii au modelat "mofturile" pietei, orientate mai ales pe ideea de robustete, dinamica si fluiditate.

Noile linii seamana mai degraba cu cele ale Lagunei sau Megane II, atat in versiunea cu 3 usi cat si in cea cu 5 portiere. Senzatia de spatiu mai mare se confirma si in interior, unde vizibilitatea celui care conduce creste, in cifre, cu 10%. Pozitionarea usor mai inalta a banchetelor din piele, confirmata in vanzari de Modus, il ajuta pe sofer sa aiba o viziune panoramica asupra carosabilului si, din nou, senzatia ca nu se mai afla intr-o masina foarte mica.

Renault prezinta Clio III ca pe un "model maleabil", argumentele fiind cele privind ajustarea reglabila a inaltimii scaunelor in functie de pozitia volanului, de dimensiunile si de preferintele celui care il conduce. Confortul sofatului este sporit de dispunerea panoului de bord, si el usor manevrabil, care sta la dispozitia proprietarului cu informatii detaliate despre masina si trafic.

Clio III este disponibil in trei variante pe benzina si un diesel, doua nivele de dotare si o transmisie automata pentru versiunea de 1,6 litri. Detaliind in cifre, gama de propulsoare a masinii este de 1,2, 1,4 16v, 1,6 16v si dieselul 1,5 dCi.

Producatorul insista asupra faptului ca noul Clio III este un automobil sigur, "premiat" chiar la acest capitol cu cel mai mare punctaj la testele Euro NCAP. O enumerare rapida a masurilor de securitate cu care masina a fost echipata ar fi: sistemul de distributie electronica a fortei de franare, ESP-ul, care incorporeaza controlul tractiunii, airbag-urile frontale adaptabile in doua volume si dispozitivele antialunecare. Pasagerii sunt atentionati sonor si vizual pe bord in cazul in care uita sa isi prinda centurile de siguranta iar, in spate, riscul de alunecare este limitat de centurile de siguranta dotate cu pretensionatoare si de dispozitivele rigide si verticale de inchidere a centurilor.

De asemenea, Clio III inaugureaza un nou concept de instalare a copiilor intre 6 si 10 ani pe locul central al banchetei din spate.

Drive testul a confirmat ca la volanul unui Clio III nu te mai simti intr-o masina mica ori usoara. E drept ca in conditii de drum mai grele, la urcus sau pe serpentine, motoarele mai mici resimt greutatea crescuta a autoturismului. In acelasi timp, soferii experimentati pot fi deranjati de directia asistata electronic, uneori cu excese de independenta. razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO