Companii

Premierul Marcel Ciolacu cere ca producătorii şi retailerii să semnalizeze pe ambalaje şi la raft dacă gramajele produselor au fost reduse, fără ca preţurile să scadă în consecinţă

Premierul Marcel Ciolacu cere ca producătorii şi...

Autor: Cristina Roşca

10.05.2024, 00:06 136

ZF a scris recent că ambalajele mai multor produse au intrat la apă Astfel, ciocolata în varianta de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 800 ml şi balsamul de rufe de 1,625 litri sunt modul în care producătorii de bunuri de consum jonglează „din pix“ cu cantităţile.

Shrinkflation, fenomenul prin care producătorii din industria bunurilor de larg consum au redus ambalajele bunurilor, fără a tăia însă, de cele mai multe ori, şi preţurile în consecinţă, a ajuns să fie un subiect pus pe tapet de premierul Marcel Ciolacu. El cere ca pro­ducătorii şi retailerii să semnalizeze pe ambalaje şi la raft dacă gramajele produselor au fost reduse, fără ca preţurile să scadă în consecinţă.

„Producătorii să fie obligaţi să semnalizeze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă preţul produsului a rămas neschimbat. Şi, evident, sancţiuni dure pentru nerespectarea acestei obligaţii“, spune Ciolacu citat de agenţia Mediafax. Acest tip de abordare a fost deja implementat în alte pieţe, precum Franţa, unde unii retaileri au decis să semnalizeze (de bună voie) la raft această practică a producătorilor. Încă din toamna anului trecut, retailerul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari actori din comerţul alimentar mondial, a anunţat că marchează la raft produsele unor furnizori-gigant precum Nestlé, PepsiCo sau Unilever pentru a pune presiune pe aceştia să reducă preţurile într-o perioadă în care inflaţia e în continuare ridicată şi cedează greu, scria atunci Reuters. E vorba de acele produse care au fost „victimele“ shrinkflation.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24