Auto

Salonul de la Paris, o afacere din care castiga toata lumea: vizitatori, expozanti si mai ales organizatori

Salonul de la Paris, o afacere din care castiga toata lumea: vizitatori, expozanti si mai ales organizatori
04.10.2006, 18:57 28

Pe o piata auto europeana aflata de mai multi ani intr-o pasa proasta, salonul auto care are loc in prezent la Paris reprezinta cea mai importanta incercare a producatorilor de a-si convinge potentialii clienti ca au inca argumente pentru a le vinde o noua masina.
Intrarea tuturor marcilor pe cat mai multe nise ale pietei pare a fi ideea de baza a acestui salon auto, inceput saptamana trecuta la Paris si care ar putea inregistra in momentul inchiderii sale, pe 15 octombrie, peste 1,5 milioane de vizitatori. Astfel, francezii de la Renault, care au avut cel mai mare stand la salon, au prezentat conceptul Koleos, despre care presedintele grupului, Carlos Ghosn, spune ca se va regasi in proportie foarte mare in trasaturile modelului de vehicul de teren care va fi lansat in urmatoarea perioada.
"Avem in plan lansarea a 26 de noi modele pana in anul 2009", a declarat Ghosn, precizand ca grupul francez va intra si pe nise profitabile precum modelele crossover (aflate la limita dintre categoriile clasice ale pietei auto), limuzine de lux sau automobile de teren.
Acelasi lucru il facuse recent si producatorul german de lux Audi, care a inregistrat cresteri cu mult peste asteptari pentru vehiculul de teren Q7. Primii care au sesizat insa potentialul pietei de vehicule de teren de lux au fost germanii de la Mercedes, care au lansat ML, si, ulterior, BMW, cu modelele X5 si X3.
Pe fondul cresterii permanente a pretului petrolului, francezii de la Renault au acordat o atentie deosebita si modelului Twingo, prezentand la Paris si conceptul Twingo, care prefigureaza viitoarea generatie a celui mai mic model din gama Renault.
La fel de activi au fost si ceilalti producatori francezi de anvergura - Citroen si Peugeot. Citroen a prezentat in premiera mondiala la Paris modelul de monovolum din clasa compacta C4 Picasso si un concept de coupe cu propulsie hibrida - C-Metisse. Interesanta este insa decizia francezilor de a decide sa nu stopeze productia modelului Xsara Picasso odata cu lansarea lui C4 Picasso, desi modelul C4 luase locul in clasa compacta lui Xsara.
In plus, Citroen a decis sa profite de salonul de la Paris si pentru prezentarea modelului C4 WRC, cu care va concura in cadrul campionatului mondial de raliuri.
Si Peugeot a atras multi vizitatori la standul sau, principalele atractii fiind conceptul 207 epure, cel care anunta aparitia modelului 207 coupe-cabriolet si 908, un coupe echipat cu un motor diesel de 700 de cai-putere.
Chiar daca nu sunt pe teren propriu, producatorii germani au pregatit noutati importante pentru salonul de la Paris. Astfel, Audi a mizat in mod deosebit pe latura sportiva a modelelor sale, prezentand S3 si R8, ultimul fiind un bolid cu un design agresiv, echipat cu un motor de 4,2 litri si 420 de cai-putere.
La randul sau BMW, o alta marca recunoscuta pentru abilitatile sale sportive, a prezentat vaarianta coupe a seriei 3, varianta facelift a modelului de teren X3 si puternicul model M6 in varianta decapotabila.
Interesant este ca desi aceste modele au fost anuntate ca premiere mondiale, varianta facelift a modelului de teren X3 fusese deja prezentat in urma cu mai bine de o saptamana in cadrul turneului de golf organizat la Breaza de importatorul marcii germane in Romania.
Mercedes a prezentat la Paris in premiera mondiala un nou model din segmentul SUV, botezat GL, cu abilitati mai bune in terenul accidentat decat actualul model ML, dar si cea mai performanta varianta a coupe-ului CL - CL 63 AMG. Nu in ultimul rand, germanii de la Mercedes au atras atentia vizitatorilor cu prezentarea editiei exclusive a modelului SLR Mc Laren - 722 Edition. Masina este echipata cu un motor de 650 de cai-putere si este un tribut adus victoriei lui Stirling Moss a cursei de la Mille Miglia din anul 1955.
Porsche, cel mai profitabil producator auto din lume, a venit la randul sau la Paris cu cateva noutati. In asteptarea coupe-ului cu patru usi Panamera, potentialii clienti de Porsche ar trebui sa fie atrasi de noile variante Targa bazate pe modelul 911, dotate in premiera cu tractiune integrala sau varianta de top 911 GT3 RS.
Nici Volkswagen nu a dezamagit, germanii prezentand doua facelift-uri pentru modelul de teren Touareg si monovolumul Touran, dar si conceptul Iroc si modelul de serie Cross Golf, care continua strategia demarata cu modelul Cross Polo.
Opel a prezentat in premiera mondiala modelul de teren Opel Antara, care urmeaza sa inlocuiasca in gama Opel pe Frontera, in timp ce fratele de grup, Chevrolet, a prezentat modelul sau de teren Captiva, construit pe aceeasi platforma. Chevrolet a venit in plus la Paris cu limuzina Epis si conceptul WTTC Ultra.
Aflati intr-un regres vizibil in ultimii ani, producatorii americani incearca sa isi regaseasca suflul, acordand o importanta tot mai mare Europei.
In acest context, Dodge a fost prezent cu modele precum Caliber, Avenger sau vehiculul de teren Nitro, Chrysler cu Sebring, iar Jeep a adus in premiera in Europa noul Wrangler.
O atractie deosebita a cunoscut standul Ford, unde a fost prezentat in avanpremiera un model botezat "noul Mondeo". In plus, Ford a prezentat conceptul de vehicul de teren Iosis X, construit pe aceeasi platforma cu Mondeo, care indica foarte clar strategia de concentrare a americanilor pe nisele profitabile ale pietei auto. Cei mai in voga producatori de masini, cei asiatici, au fost foarte activi si la salonul de la Paris, japonezii si coreenii luptandu-se in lansari de noi modele.
Honda a prezentat noua generatie a modelului de teren CR-V, dar si cele mai performante variante bazate pe modelul Civic.
Mazda a expus modelul de teren CX-7, iar Nissan a prezentat un model de serie din clasa compacta - Qashqai, care ar trebui sa permita japonezilor sa muste din cota de piata a Volkswagen Golf sau a proaspat lansatului Dodge Caliber.
Mitsubishi este prezent cu noua generatie a modelului Pajero si conceptul Outlander Europe, in timp ce Toyota, cea mai mare companie auto dupa capitalizarea bursiera, este prezenta cu prototipul Auris, care prefigureaza viitoarea generatie Corolla si Yaris TS, cea mai puternica versiune a gamei Yaris.
Hyundai este prezent la Paris cu un facelift la modelul coupe si cu conceptul Arnej, care prefigureaza noul model din clasa compacta. Kia a prezentat modelul cee'd si conceptul pro_cee'd .
Italienii de la Alfa Romeo au prezentat in premiera spectaculosul model 8C Competizione, in timp ce Fiat a expus noua Croma si varianta sportiva a Panda, iar Lancia a prezentat un facelift al noului Ypsilon si conceptul Delta HPE.
Saab a fost prezent cu noul model 9-3, iar marcile din Europa de Est au inregistrat cea mai puternica prezenta din istorie. Astfel, Skoda a expus conceptul Joyster, un model din clasa compacta si Scout, un model de serie cu tractiune integrala construit pe baza Octavia.
Nu in ultimul rand, salonul de la Paris din acest an a prezentat in premiera un model Dacia. Logan break a fost unul dintre punctele de atractie ale salonului, in conditiile in care standul Dacia a fost amplasat intre cele ale producatorilor germani Mercedes si BMW.
Botezat MCV (Multi Convivial Vehicle), noul model Logan va fi comercializat pe piata locala de luna aceasta si de anul viitor in intreaga Europa. Preturile noului model incep la 8.200 de euro si ajung pana la 11.600 de euro, cu toate taxele incluse.
Modelul este disponibil in variantele de motorizare pe benzina de pe Logan Sedan, adica 1,4 litri (75 de cai-putere), 1,6 litri (90 de cai-putere) si 1,6 litri (105 cai-putere) si diesel de 1,5 litri (70 de cai-putere).


O poveste de aproape 110 ani
A fost infiintat in anul 1898, insa denumirea de salon auto a capatat-o abia treizeci de ani mai tarziu. Salonul a devenit "Mondial" o suta de ani mai tarziu, aceasta fiind si denumirea oficiala din prezent - "Mondial de L'Automobile".
A reprezentat debutul pentru multe dintre cele mai importante modele auto de-a lungul timpului, precum Citroen Traction Avant - prima masina cu tractiune fata, Citroen 2CV sau Peugeot 403 - primul automobil de volum dotat cu motor diesel, dar si Renault Dauphine, Opel Rekord sau Porsche 901, predecesorul lui Porsche 911.
Nu in ultimul rand, la Paris au fost expuse pentru prima data Volkswagen Golf, Ford Fiesta sau Audi 100.
Este organizat din doi in doi ani, ultimele editii avand loc la centrul expozitional Paris Expo, Porte de Versailles. Editia din acest an include 400 de marci din 26 de tari. In total, salonul din acest an aduce aproape 70 de noutati.
Va atrage pana la momentul inchiderii sale, pe 15 octombrie, peste 1,5 milioane de vizitatori, adica mai mult decat recordul inregistrat in urma cu doi ani.
Reprezinta o afacere buna pentru organizatori, care incaseaza pe langa chiria pentru aproape 200.000 de metri patrati si sume importante din bilete.
Pretul unui bilet este de 12 euro (cu 20% mai mult decat la editia precedenta), ceea ce ar putea duce incasarile din bilete la aproximativ 18 milioane de euro.
In 2006 a inclus pentru prima data pe lista marcilor participante Dacia, producatorul local avand un stand situat in imediata apropiere a standului Renault (cel mai mare stand intre toti expozantii, aproximativ 4.000 de metri patrati) si intre cel al producatorilor de lux germani Mercedes si BMW.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO