Auto

Seat Altea Freetrack: Crossover de oras

Seat Altea Freetrack: Crossover de oras

Pretul unui Altea Freetrack, echipat cu dieselul de 2,0 litri si 170 CP, este de 28.524 de euro

17.03.2008, 20:50 109

In asteptarea versiunii de serie a conceptului Tribu, primul SUV al Seat, prezentat in toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, constructorul spaniol a apelat la o varianta mai simpla de a ajunge in acest segment - modificarea unui monovolum. In acest caz, fiind vorba de un Altea XL, MPV-ul compact al gamei, care a fost echipat cu un sistem de tractiune integrala, o garda la sol marita si bandouri laterale mai pronuntate, tipice unui off-roader.
La interior, modificarile fata de Altea XL sunt minore. Designul plansei de bord, similar cu cel al lui Leon (modelul compact al Seat) se poate spune ca este in contradictie cu exteriorul. Daca din afara se observa imaginea sportiva, cu linii fluide, la interior s-a optat pentru un design banal, care cel mai probabil a fost limitat de obtinerea unor costuri mai reduse. Cu toate acestea, calitatea materialelor este una medie. Ca si in cazul modelelor Fiat, si Seat a optat pentru un volan care sa accentueze caracterul sportiv al masinii, profilul acestuia fiind preluat de la modelele sport ale Grupului VW. La capitolul ergonomie, i se poate reprosa pozitionarea cotierei prea jos, aceasta fiind mai mult o solutie de design si nu una practica. Spatiul interior este unul generos, cinci pasageri putand fi transportati pe distante lungi fara probleme de confort, in timp ce portbagajul de 452 litri ofera suficient spatiu pentru o vacanta cu familia.
Modelul testat a fost echipat cu motorul diesel de 2,0 litri si 170 CP/4.200 rpm, care dezvolta un cuplu maxim de 350 Nm la 1.800 rpm. Cu toate ca este vorba de o masina destinata unei familii, caz in care se doreste obtinerea unui consum de combustibil cat mai redus, propulsorul ofera performante dinamice comparabile cu cele ale unui model compact sport. Cu toate ca masina are acum o inaltime mai mare, centrul de greutate a fost mentinut jos, fapt ce se reflecta in comportamentul pe viraje. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8,7 secunde, in timp ce consumul mediu inregistrat de-a lungul testului, realizat in proportie de 70% in trafic urban, a fost de 8,2 litri/100km, conform indicatiilor computerului de bord. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte, bine etajata, care transmite puterea celor patru roti printr-un sistem de tractiune integrala preluat de la Grupul VW.
Pretul de baza al modelului Seat Altea Freetrack, echipat cu dieselul de 2,0 litri si 170 CP, este de 28.524 de euro, cu TVA inclusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO