Auto

Segmentul auto premium: ce face diferenţa pentru clienţii români acolo unde "preţul nu contează"

Segmetul auto premium: ce face diferenţa pentru clienţii români acolo unde "preţul nu contează"

Autor: Bogdan Alecu

31.03.2012, 00:02 884

Potrivit acestuia, concurenţa este mai mare deoarece are la bază afinitatea ridicată a clienţilor pentru un brand, ceea ce face de multe ori ca această "bătălie" să fie purtată mai mult la nivel emoţional, iar diferenţele să fie făcute de serviciile de vânzare şi de post- vânzare, precum şi de accesibilitatea produsului şi ofertele de finanţare disponibile.

Concurenţa dintre brandurile premium este acum tot mai mare având în vedere că acestea au fost printre puţinele care au crescut anul trecut, pe o piaţă care a mai pierdut 11% din volum.

Mai mult, chiar şi în primele două luni ale acestui an Audi, BMW şi Mercedes-Benz au punctat creşteri de 30%, 32% şi chiar peste 41%, în timp ce piaţa autoturismelor a scăzut cu încă 7% în ianuarie-februarie, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

"Mercedes-Benz România pune accent pe creşterea continuă a calităţii serviciilor prin instruirea personalului din departamentele de vânzări şi after-sales, precum şi pe dezvoltarea unor servicii de mobilitate specifice after-sales. Mai mult, ofertele integrate realizate prin Mercedes-Benz Financial Services au un rol important în procesul decizional al clientului", a spus Zaharia.

După mai mulţi ani în care discounturile au făcut "legea" în piaţa auto locală, de la automobile considerate ieftine sau de volum până la cele premium şi de lux, acum mărcile încearcă să revină la normalitate sau, mai bine spus, la profit, în condiţiile în care scăderea pieţei şi reducerile le-au adus pierderi sau scăderi importante ale profitului în ultimii patru ani.

"Preţul reflectă în primul rănd calitatea şi standardele modelului şi ale brandului respectiv. În procesul propriu-zis de achiziţionare a produsului, Mercedes-Benz vine cu oferte personalizate care includ, în funcţie de model şi de ciclul de viaţă al acestuia, atât promoţii de preţ corespunzătoare campaniilor în desfăşurare, cât şi servicii integrate la achiziţionarea maşinii şi pe parcursul ciclului de viaţă al autovehiculului respectiv", a precizat Zaharia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO