Auto

Test Auto ZF: Cum se conduce noul Ford Focus cu motorul „de Craiova”

 Test Auto ZF: Cum se conduce noul Ford Focus cu motorul „de Craiova”

Noul Ford Focus cu motorul „de Craiova”

Autor: Bogdan Alecu

21.02.2012, 12:12 4764

Motorul Ecoboost în trei cilindri de 1,0 litri este unul dintre cele mai aşteptate propulsoare dezvoltate de constructorul american. Este cel mai mic şi cel mai eficient motor Ford de până acum şi care nu se va "opri" doar la Focus, ci se va extinde pe B-Max, C-Max şi poate chiar Mondeo.

De ce s-a ajuns la o astfel de concluzie? Simplu. Pentru că mai toate taxele de poluare sunt calculate în funcţie de emisiile de dioxid de carbon şi de capacitatea cilindrică. Dieselurile sunt eficiente, dar sunt mai mari, iar motoarele "simple" pe benzină nu mai sunt la fel de eficiente precum şi-ar dori constructorii.

Cu toate acestea, este încă greu să te gândeşti la un model compact de aproape 1,5 tone că poate fi echipat cu motor de 1,0 litri, capacitate cilindrică de obicei întâlnite la modele de clasă mini, şi nici măcar mică.

Special din acest motiv, înainte să luăm loc la volan am deschis capota motorului pentru a vedea cum se încadrează noul propulsor - şi cum ne aşteptam, în jurul acestuia este foarte mult spaţiu. Chiar Roger Ratley, gasoline powertrain development manager spunea că blocul motor al noului Ecoboost poate încăpea fără probleme pe o hârtie A4. Mai mult, propulsorul are numai 97 kg cu toate că este realizat din fontă şi nu aluminiu, în timp ce motorul de 1,6 litri pe benzină cântăreşte 130 kg.

Dacă atunci când vezi motorul sub capotă se poate observa fără probleme că acesta vibrează - caracteristică întâlnită mai la toate motoarele în trei cilindri, nu acelaşi lucru se poate spune atunci când eşti în habitaclu. De la volan se poate spune că motorul este unul foarte rafinat. Spre exemplu, pe autostradă, la 120 km/h se aude mult mai tare zgomotul produs de vânt decât cel al motorului. Chiar şi atunci când este turat mai "violent" la 4.000 - 5.000 rpm propulsorul nu deranjează ocupanţii habitaclului.

Spre deosebire de motorul pe benzină aspirat de 1,6 litri, Ecoboostul de 125 CP este mult mai plăcut de condus. Nu urcă în ture la fel de repede precum cel de 1,6 litri de 150 CP, dar este elastic, oferă reprize bune în depăşiri şi poate fi chiar economic. Spre exemplu, pe un drum sinuos de munte, consumul mediu înregistrat de computerul de bord a fost de 8,5 litri/100 km având în vedere că s-a adoptat un stil de condus mai sportiv. Când s-a mers mai economic, consumul a scăzut aproape de 6 litri/100 km.

Având în vedere că discutăm despre un motor mai uşor, acesta influenţează pozitiv şi comportamentul rutier al maşinii, o greutate mai mică pe puntea faţă reducând caracterul subvirator.

La interior noul Focus rămâne neschimbat faţă de modelul lansat anul trecut, toate modificările fiind la nivel tehnic.

Versiunea de 125 CP a Ecoboost este cuplată la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, în timp ce motorul de 100 CP va fi disponibil cu cea în cinci trepte.

Noul Focus Ecoboost 125 CP are un preţ de pornire de 17.600 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunile Trend şi Sport. În cazul versiunii de top Titanium, preţul noii motorizări urcă la 19.300 de euro.

În cazul versiunii de bază, noul Ecoboost este cu 800 de euro mai scump decât motorul aspirat pe benzină de 1,6 litri şi 105 CP (care dispune însă şi de o cutie cu cinci trepte) şi cu 1.300 de euro mai scump decât cel de 1,6 litri şi 85 CP. Pe de altă parte, noul propulsor se doreşte a fi şi o alternativă la motoarele diesel - faţă de un 1,6 TDCi de 95 CP noul motor este cu 700 de euro mai ieftin.

Noul Focus echipat cu motorul Ecoboost de 125 CP şi 200 Nm accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,3 secunde, are un consum mediu de 5,0 litri/100 km şi emisii de 114 grame de dioxid de carbon per kilometru.

Alături de consumul redus principalul avantaj al noului Focus îl reprezintă costurile reduse cu taxarea - impozitul anual este de 40 de lei faţă de 63 de lei în cazul motorului de 1,6 litri, în timp ce taxa de poluare este de 45 de euro faţă de 240 de euro în cazul celui de 1,6 litri. Astfel, luând în calcul taxa de poluare achitată la prima înmatriculare diferenţa faţă de motorul de 1,6 litri se reduce la 600 de euro.

Motorul Ecoboost de 1,0 litri atât în variantă de 125 CP cât şi în cea de 100 CP este produs în prezent la Koln, în Germania, iar de luna viitoare va intra în producţie şi la Craiova. Lansat iniţial pe Focus, noul propulsor va echipa şi modelele B-Max, C-Max, şi nu este exclus să ajungă chiar pe Mondeo într-o variantă şi mai puternică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO