Auto

Test Auto ZF: Ford Tourneo Connect, alternativa comercială la breakuri

Test Auto ZF: Ford Tourneo Connect, alternativa...

Autor: Bogdan Alecu

08.08.2014, 18:40 475

Vehiculele comerciale au intrat într-o nouă eră pe măsură ce constructorii au venit cu noi generaţii. Acestea nu mai sunt simple utilitare, cu un design şi o funcţionalitate limitată de scopul comercial, ci sunt tot mai apropiate de autoturisme, venind cu un design atractiv, echipamente atât pentru „persoanele juridice” cât şi pentru a mulţumi o familie ce pleacă în vacanţă. Aici se încadrează şi Tourneo Connect, versiunea pentru persoane a utilitarei Transit Connect.

Versiunea testată, cu ampatament lung şi motorul diesel 1,6 TDCi de 115 CP poate transporta până la şapte persoane cu un spaţiu (nu foarte) limitat pentru bagaje, sau două persoane şi spaţiu similar cu cel regăsit într-o utilitară. În modul normal, de cinci locuri, Tourneo Connect poate fi considerat un monovolum cu un imens spaţiu de depozitare. În plus, tocmai pentru că este o versiune pentru persoane, pe puntea spate sunt prezente arcuri elicoidale „normale”, şi nu unele lamelare, proiectate pentru transport marfă.

Dieselul 1,6 TDCi de 115 CP şi 270 Nm este cel mai puternic motor diesel disponibil în gamă şi este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte bine etajată şi plăcută la utilizare, atât în traficul din Capitală cât şi la drum lung. Rezultatul? Se poate obţine un consum mediu de 5 litri/100 km extraurban. Combinat şi cu traficul din Capitală, consumul mediu urcă spre 7 litri/100 km, însă chiar şi aşa, nu trebuie uitat faptul că maşina are aproape cinci metri lungime şi o greutate de 1,6 tone.

Interiorul şi modularitatea acestuia reprezintă atuul cel mai important al lui Tourneo Connect. Aceasta nu este o simplă utilitară, ci o adevărată maşină de familie. Cu o lungime de 4,9 metri, o lăţime de 2,2 metri şi o înălţime de 1,9 metri, maşina pare construită special pentru cei ce caută cât mai mult spaţiu. Avem spaţii de depozitare peste tot: în portiere, deasupra ceasurilor de bord, unde mai este şi o priză de 12V pentru încărcarea telefonului mobil, între scaune, în partea superioară a plafonului, sub scaunul din dreapta faţă. În plus, toate scaunele pot fi pliate şi rabatate.

Ţinuta de drum este din nou un atu al maşinii. Tocmai că maşina dispune de un ampatament alungit acest aspect susţine o bună ţinută de drum, dar nu una prea bună pe drumurile cu viraje multe. Dar trebuie amintit că este vorba despre un vehicul utilitar. Cine doreşte un vehicul de familie polivalent şi cu un caracter sportiv poate achiziţiona un S-Max. Dar Tourneo Connect plusează când vine vorba de suprafeţe ample vitrate şi vine cu un parbriz de foarte mari dimensiuni. Practic, vizibilitatea ajută la manevrare mai ales în spaţiile înguste.

Cu toate că provine din gama de utilitare, modelul testat reprezintă o alternativă viabilă la monovolumele cu şapte locuri. Dispune de sisteme precum Active City Safety, sistemul Sync ce poate apela serviciul de urgenţă 112 în caz de accident, climatizare automată şi desigur, parbriz încălzit – una dintre cele mai utile dotări pe care le poate avea un automobil.

Nu în cele din urmă, designul noului model a fost semnificativ îmbunătăţit în comparaţie cu generaţia anterioară. Acum nu mai arată precum o „dubă”, ci precum un vehicul polivalent modern.

Preţul modelului testat este de aproape 25.200 de euro cu TVA, venind cu un avantaj client de aproape 3.400 de euro. Pe de altă parte, şi S-Max şi Galaxy vin cu avantaje de aproape 7.500 de euro, însă ambele modele au fost lansate în 2006 şi provin din generaţiile anterioare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO