Auto

Toledo, al doilea Seat din noua generatie, ruleaza si in Romania

16.02.2005, 00:00 27



La mai putin de jumatate de an de la prezentarea oficiala la Salonul auto de la Paris, Seat Toledo, al doilea model lansat din momentul intrarii marcii spaniole Seat in cadrul Audi Brand Group, a ajuns si pe piata romaneasca. Primul drive-test a fost organizat de importatorul marcii, Porsche Romania, chiar inainte de lansarea oficiala.



Aparitia pe piata romaneasca a modelului Toledo vine la doar cateva luni de la lansarea modelului Altea. Practic, dupa Altea, Toledo este cel de-al doilea model din noua generatie Seat si, totodata, prima masina de familie creata de spanioli.



Conceput in cadrul Audi Brand Group, automobilul se inscrie in linia ce va caracteriza toate modele Seat, din momentul in care grupul Volkswagen a decis sa dea o noua imagine brandului spaniol.



Ceea ce scoate in evidenta noul Toledo este designul inovativ (sunt evidente asemanarile cu Altea).



Fiind la doilea produs lansat din momentul intrarii Seat in cadrul Audi Brand Group, noul Toledo include toate trasaturile noii tendinte in design implementata de cunoscutul designer Walter Da'Silva.



Ies in evidenta astfel usa din spate, grila fata mare si farurile, iar pe laterala se remarca "linia dinamica", adica trasatura distinctiva de design care incepe de la aripa fata si continua de-a lungul usilor, pana la roata din spate.





Portbagaj de 510 litri



Noul Toledo pastreaza esenta ambilor sai predecesori, combinand conceptul in trei volume si hayonul primei generatii cu designul atragator al celei de-a doua generatii. Acest lucru a fost obtinut, spun inginerii marcii spaniole, fara a se renunta portbagajul foarte spatios, una dintre principalele atractii pentru utilizatorul de Seat Toledo.



Din acest punct de vedere Seat Toledo se poate lauda cu o capacitate de incarcare a portbagajului foarte mare, de nu mai putin de 510 litri.



Cu 4,5 metri lungime, 1,77 metri latime si 1,57 metri inaltime, dar si cu arhitectura sa de tip monovolum, noul Toledo ofera un confort superior in comparatie cu versiunile anterioare.



Principalele avantaje ale lui Toledo, promovate in toate campaniile dealerilor, sunt potrivit celor de la Seat, postul de conducere inalt, marimea spatiului interior si de depozitare si versatilitatea sporita, data de cele peste 30 de spatii de depozitare.



Alte caracteristici care tin de caracterul functional al noului Toledo sunt: volanul multifunctional, scaunele, dar si varietatea solutiilor de depozitare. Volanul reglabil pe inaltime si adancime poate include comenzi, printre altele, pentru echipamentul audio, de navigatie si pentru noul sistem de telefonie prin intermediul tehnologiei Bluetooth.



Practic, prin aceasta tehnologie nu este necesara o conexiune fizica intre telefonul mobil si autovehicul pentru a beneficia de un sistem hands-free complet.



Lista dotarilor "de ambianta" continua cu un CD player sau MP3 player integrat in consola centrala a plansei de bord la care se adauga sase difuzoare plasate in portiere.





Diesel si benzina



Nici in privinta motorizarilor noul Toledo nu se lasa mai prejos decat generatiile anterioare. Noul Toledo este disponibil in patru variante de motorizare: doua pe benzina (2.0 FSI / 150 cai-putere si 1.6 MPi / 102 cai-putere) si doua pe motorina (2.0 TDI / 140 cai-putere si 1.9 TDI / 105 cai-putere).



Cele mai puternice motoare, pe benzina si motorina sunt cuplate cu o cutie de viteze manuala in sase trepte. In plus, cel pe benzina este disponibil si cu o transmisie Tiptronic in sase trepte, iar motorul diesel cel mai puternic este disponibil cu o noua cutie de viteze Tiptronic DSG in sase trepte.



Transmisia DSG permite schimbarea mai rapida a vitezelor si ofera un consum de combustibil mai redus decat cel al unei transmisii standard automate.



Cu astfel de motorizari, Toledo ajunge la o viteza maxima de 206 km/h (in varianta de motorizare cea ami puternica), fiindu-i de ajuns mai putin de zece secunde pentru a ajunge la zero la 100 de kilometri pe ora.



Consumul variaza intre 5,4 litri la 100km pentru varianta 1,9 TDI si 8,9 litri la 100km pentru motorizarea 2,0 FSI, cu transmisie automata.





Tandem Altea-Toledo



Siguranta este la randul sau un element important pentru decizia de achizitie a unie masini, mai ales in cazul unei masini de familie. Din acest punct de vedere spaniolii au montat patru airbaguri in dotarea standard pentru toate versiunile Toledo.



Modelul prezinta o structura a caroseriei proiectata astfel incat zonele de deformare directioneaza si absorb progresiv energia dintr-un impact.



Partea frontala a fost dezvoltata si proiectata astfel incat sa minimizeze, spun spaniolii, posibilele accidentari suferite de pietoni in cazul unei coliziuni, prin introducerea unor zone usor deformabile.



Siguranta activa a noului Toledo inseamna un sistem de franare dublu, servo, sistemul de controlul al tractiunii, TCS, dar si ultima generatie de ESP (program electronic de stabilitate), care calculeaza eficienta franarii pe fiecare roata si regleaza forta de franare in functie de aceasta.



Preturile pentru Seat Toledo incep de la 13.467 de euro (pret CIP), pentru varianta de baza echipata cu motor pe benzina de 1,6 litri si 102 cai-putere. Varianta de top, dotata cu motor de 2 litri TDI (140 cai-putere) si cutie de viteze automata DSG ajunge la 19.812 euro.



Noul Toledo va fi produs in mod exclusiv la fabrica Seat din Martorell, Barcelona, obiectivul de vanzari fiind estimat la 40.000 de unitati anual. Pe piata romaneasca este de asteptat ca noul model sa ajunga la vanzari intre 200 si 300 de unitati . Alaturi de Altea, Toledo va permite marcii spaniole, spun reprezentantii importatorului Porsche Romania, sa isi creasca cota de piata in acest an cu cel putin un procent. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO