Auto

Urmează Duster automat şi noi motoare fabricate la Mioveni

Urmează Duster automat şi noi motoare fabricate la Mioveni
01.09.2010, 23:10 432

Exporturile uzinei de la Mioveni vor accelera din 2011 susţinuteatât de gama actuală, cât şi de colecţiile de maşini dezasamblatecătre celelalte uzine din Rusia, Brazilia şi India unde va fiprodus de anul viitor Duster.

Începând cu anul viitor Dacia va demara producţia SUV-uluiDuster cu volan pe partea dreaptă, în condiţiile în care din 2012marca autohtonă se va lansa pe piaţa britanică. ExpansiuneaSUV-ului Dacia din 2011 va include însă nu numai pieţele din Rusiaşi Brazilia, unde va intra în fabricaţie utilizându-se colecţii CKD(pachete de maşini dezasamblate) de la Mioveni, ci şi India, undeîn prezent, în parteneriat cu Mahindra, Renault produce modelulLogan.

"Din 2012 Dacia va produce pentru Marea Britanie Duster cuvolanul pe partea dreaptă. Producţia va începe cu câteva luniînaintea lansării. Vom produce inclusiv colecţii CKD pentru Duster,care le vom exporta către Rusia, Brazilia şi poate India.Businessul CKD va creşte astfel în continuare", a declarat JeromeOlive, directorul general al Group Renault România.

Anul trecut exporturile Dacia au atins un nivel de 2,1 mld.euro, 270.000 de autovehicule şi 223.000 de colecţii CKD cătreuzinele din Rusia, Brazilia şi Maroc.

La uzina de lângă Piteşti producţia Duster a crescut de la 260de unităţi pe zi în aprilie, cu o lună înaintea lansării oficiale,la peste 450 în prezent. Ulterior, din 2011 producţia SUV-ului vaaccelera de la 20 de unităţi pe oră la începutul verii la peste35.

"Totul este o problemă de costuri. Să nu uităm că la Mioveni sevor produce peste 300.000 de unităţi pe roţi şi încă 300.000 decolecţii CKD, ceea ce înseamnă o presiune foarte mare asupra uzinei- spre exemplu asupra departamentului de presaj, cel care facepiesele de caroserie", a subliniat Olive.

În prezent inginerii Renault Technologie Roumanie lucrează laversiunea cu transmisie automată a Duster, care spre deosebire demodelele automate ale Logan şi Sandero ar putea fi comercializatăşi pe piaţa locală.

"Momentul lansării modelului Duster cu transmisie automată îlvom anunţa ulterior, dar această lansare trebuie însă să reflecte ocerere din partea pieţei. Lucrăm la acest subiect. Analizăm piaţaşi cerinţele clienţilor", a declarat şeful Dacia. În ceea cepriveşte dezvoltarea platformei de la Mioveni, din 2011 gama demotorizări şi cutii de viteze s-ar putea extinde. În calcul însăsunt luate motorizări noi, nu cele diesel de 1,5 litri care suntimportate de la uzina din Spania.

"Capacitatea de producţie de motoare în Spania este suficientăpentru producţia actuală. La Mioveni producem o gamă de motoare şidouă cutii de viteze, una pentru Duster. Avem în plan să dezvoltămşi alte componente la Mioveni, atât motoare noi, cât şi cutii deviteze, însă nu în mod obligatoriu motorul diesel de 1,5 litri", aspus Jerome Olive.

Odată cu ieşirea din vacanţă a uzinei, care pe perioada luniiaugust şi-a oprit producţia pe motive de mentenanţă, Dacia aefectuat de la 1 septembrie cea de-a treia majorare a producţieidin acest an. Astfel, în condiţiile unei pieţe europene aflate îndeclin după finalizarea programelor de tip "Rabla" din Europa deVest, constructorul autohton este printre puţinii din Europa caremajorează producţia pe fondul cererii pieţei.

"În prezent cadenţa de producţie a Dacia este de aproximativ1.400 de unităţi pe zi. Cifra pentru care garantăm este de 1.375 deunităţi pe zi, dar aceasta include toate riscurile. Dacă totulfuncţionează cum trebuie, producem 1.400 de maşini pe zi", a spusJerome Olive. Anterior producţia a fost majorată de la 1.346 la1.366 de unităţi pe zi odată cu intrarea SUV-ului înfabricaţie.

Centru de piese de schimb de 40 mil. euro

Dacia a investit în acest an aproape 40 mil. euro într-un noucentru de piese de schimb, cel de-al patrulea ca mărime al Renaultdupă cele trei din Franţa, care livrează componente atât cătredealerii Renault Nissan Dacia de pe piaţa locală, cât şi pieseDacia către pieţele externe.

Potrivit declaraţiilor lui Jaques Daniel, vicepreşedinte încadrul Renault responsabil de piese de schimb şi accesorii,investiţia în echipamentele noului centru a fost de 3,5 mil. euro,oficialii Renault nedorind însă să precizeze valoarea totală ainvestiţiei în centrul care se desfăşoară pe o suprafaţă totală de6,5 hectare. Cifra de 40 mil. euro a fost avansată de FrançoisFourmont, fostul director general al Dacia în 2008, atunci când s-aluat decizia construcţiei noului centru de piese. "Prin acestcentru grupul Renault îşi va majora profitabilitatea în ceea cepriveşte divizia de aftersales", a spus Jacques Daniel, care timpde trei ani a condus divizia comercială a grupului Renault înRomânia.

Prin noul depozit pe piaţa locală se poate expedia o piesă deschimb în termen de 24 de ore, iar în aproximativ 30 de zile sepoate face o livrare către Ecuador, cea mai îndepărtată piaţă aDacia, aflată la 33.000 km de Mioveni.