Auto

Vanzarile Volkswagen Golf V au demarat si in Romania

18.02.2004, 00:00 13



A cincea generatie a best-sellerului german Volkswagen Golf a fost lansata oficial saptamana trecuta pe piata romaneasca de importatorul marcii pe piata locala, Porsche Romania.



Cu vanzari totale de 22 de milioane de unitati de la aparitia sa pe piata in urma cu mai bine de 30 de ani, Volkswagen Golf este prezent in 117 tari din toata lumea. In Romania, din anul 1998, anul cand a fost infiintat importatorul Porsche Romania, s-au vandut peste 2.600 de modele Golf.



Pretul de baza al noii generatii Volkswagen Golf pe piata romaneasca este de 11.600 de euro CIP (fara taxe), obiectivul de vanzari fiind pentru acest an fiind, potrivit reprezentantilor Porsche Romania, de peste 1.700 de unitati.



A cincea generatie Volkswagen Golf este disponibil in trei variante de echipare (Trendline, Comfortline si Sportline) si o nu mai putin de opt motorizari.



Echiparea standard a noului Golf include sistem ABS (impotriva blocarii rotilor la franare), airbag frontal pentru sofer si pasager, airbag lateral fata si airbag pentru cap, geamuri si oglinzi actionate electric, cheie de contact cu imobilizator electronic, lampa ceata spate, servodirectie electromecanica, reglata automat in functie de viteza.



In functie de preferinte, Golf V poate fi echipat cu cinci motoare pe benzina, ce variaza de la economicul 1,4 litri si 75 de cai-putere la varianta de 2 litri FSI si 150 de cai-putere. Inginerii producatorului german nu puteau uita de motorizarile diesel, acestea detronand atat pe piata vest-europeana cat si in Romania variantele pe benzina. Din acest punct de vedere, noul Golf poate fi echipat cu doua modele turbo-diesel de 1,9 litri (105 cai-putere) si 2 litri (140 cai-putere) dar si o varianta Sdi de 2 litri (75 de cai-putere).



Chiar daca este prezent in clasa compacta, noul Golf este echipat cu tot felul de sisteme desiguranta activa si pasiva situate la nivelul concurentilor din segmente mai mari.



Astfel, se pot regasi intre dotarile noii generatii Golf concepte precum tetierele active frontale, care se deplaseaza foarte rapid catre fata in cazul unui impact din spate, minimizand astfel riscul unei traume, centuri de siguranta automate in trei puncte, ca dotare in serie, pentru toate locurile, dispozitivul de reglare a sistemului antiderapant (ASR), care impiedica, in mod special, in cazul carosabilului alunecos, o rotire a rotilor in gol sau programul de stabilizare electronic controlat prin intermediul senzorilor (ESP), oferit ca dotare optionala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO