Auto

Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume, a reluat producţia la uzina din Wolfsburg

Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume, a...

Autor: Bogdan Alecu

28.04.2020, 17:45 232

Marca Volkswagen şi-a reluat azi producţia de vehicule la fabrica din Wolfsburg cu primul schimb de la ora 06:30 AM. În primă fază, se va produce modelul Golf

într-un schimb de bază – la capacitate redusă şi timpi de ciclu mai lungi. Aproximativ 8000 de angajaţi s-au întors în halele de producţie.

Fabricarea modelelor Volkswagen Tiguan şi Touran va începe miercuri. Lucrul în mai multe schimburi va fi reluat începând cu saptămâna viitoare. În acelaşi timp, aproximativ 2600 de furnizori, majoritatea aflaţi în Germania, şi-au reluat activitatea pentru principala fabrica Volkswagen.

Măsurile de protecţie a forţei de lucru au fost extinse semnificativ.

“Reluarea treptată a producţiei este un semnal important pe care îl dam forţei de   muncă, dealership-urilor, furnizorilor cât şi economiei. Cu toate acestea, în ceea ce priveşte gestionarea crizei, acesta reprezintă doar primul pas. Este necesar un impuls suplimentar pentru stimularea cerererii atât in Germania cât şi în întreaga Europă, astfel încât volumele de producţie să fie crescute succesiv” a declarat Ralf Brandstätter, COO al mărcii Volkswagen Autoturisme.

Primul ministru al Saxoniei Inferioare Stephan Weil a declarat: “Sunt încântat de faptul că Volkswagen îşi reia producţia. Prioritatea dată protejării sănătăţii angajaţilor este exemplară. Consiliul de Lucru şi Consiliul Director au dezvoltat în comun un concept deosebit. În această miercuri, ma voi întâlni cu primii iniţiatorii industriei automotive din Bavaria şi Baden-Württemberg pentru a discuta cum putem stimula vânzarea de vehicule mai rapid. Dacă reuşim să creăm un stimueant de achiziţie care să acorde prioritate simultan aspectelor ecologice, acesta ar fi un lucru bun pentru ocuparea forţei de muncă, economie şi climă,.”

Bernard Osterloh, Preşedinte al Grupului şi al Consiliului de Lucru, a sublinat: “Pentru Consiliul de Lucru. Sănătatea colegilor noştri are prioritate absolută când se reia producţia. În acest scop, am generat un acord general de lucru cu 100 de măsuri de protecţie; Volkswagen stabileşte un standard pentru industria germane prin acest acord. Acum managerii de linie trebuie să se asigure că angajaţii sunt informaţi asupra măsurilor luate înainte de inceprea lucrului. Toţi colegii trebuie să ştie cum să se protejeze cel mai bine pe ei cât şi pe alţii. Acesta este un exemplu de cum avem grijă unii de alţii la Volkswagen.”

Aproximativ 1400 de vehicule vor fi construite până la finele acestei săptămâni la fabrica din Wolfsburg. Săptămâna viitoare, producţia urmează să se ridice la 6000 de vehicule, pe măsură ce începe operaţiunea în mai multe schimburi. Acest lucru reprezintă aproximativ 40% din producţia de dinainte de începerea pandemiei corona. Distribuitorii vor putea livra de acum vehiculele clienţilor – 70% din dealership-uri şi-au reluat activitatea. După Zwickau, Wolfsburg este cea de-a doua fabrică Volkswagen din Germania care îşi reia activitatea după oprirea activităţii de la jumătatea lunii martie.

Producţia în Bratislava, Slovacia, a reînceput deja de lunea trecută. Intensificarea producţiei este în linie cu disponibilitatea curentă a pieselor, dat fiind impactul pandemiei corona, solicitările guvernului atât din Germania cât şi cele de la nivel european, evoluţia pieţelor cât şi modul de operare a fabricilor. Andreas Tostmann, membru în Consiliul mărcii Volkswagen şi responsabil pe Produs şi Logistică, a evidenţiat faptul că “Echipa revine la locurile de muncă care asigură nivelul maxim de siguranţă. Compania şi Consiliul de Lucru a agreat planul de 100 de puncte pentru a le asigura acest lucru.”

Acest plan include reguli deosebite de distanţare şi igienă: angajaţilor li s-a solicitat sa-şi măsoare temperatura acasă în fiecare dimineaţă şi să treacă printr-o listă de vrificare a sănătăţii înainte să se deplaseze spre serviciu, de preferat în uniforma de lucru. S-au creat culoare pentru a evita contactul, marcaje speciale pe podea cu scopul de a ghida în mers dar şi păstrarea distanţei în timpul înâlnirilor. Protecţie pentru nas şi gură în zonele în care distanţă minima de 1,5 m nu se poate păstra. Protecţii mobile din plexi sunt folosite în multe zone. Materialul nu mai este adesea transferat de la un angajat la altul, ci este pus în recipiente. Echipelor li se acordă mai mult timp pentru curăţarea uneltelor. Curăţarea frecventă a tuturor încăperilor a fost intensificată, s-au creat de asemenea şi alte facilităţi pentru spălarea mâinilor instalându-se dispozitive în fabrică. Compania a modificat săli de conferintă şi le-a transformat în birouri, programul flexibil s-a extins, lucrul de acasă continuă acolo unde există această posibilitate. Pentru a răspândi informaţia în rândul angajaţilor s-au produs peste 8000 de afişe doar în fabrica din Wolfsburg, fiecare angajat a primit o broşură ce conţine detaliile cu privire la măsurile de precauţie. Volkswagen a împărtăşit acest plan cu 100 de puncte cu cei peste 40000 de furnizori şi partenerii logistici din lume. În condiţii normale de operare, 2600 de furnizori din 71 de tări – o mare parte a lor fiind din Germania – livrează in jur de 21000 de piese pentru fabrica din Wolfsburg în fiecare zi în 2000 de camioane şi 100 de garnituri de tren. În fiecare zi, aproximativ 180 de vagoane cu două nivele şi 185 de autocamioan părăsesc fabrica.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO