Auto

Zambetul, argumentul Renault Modus pentru soferii care nu vor sa creasca

20.07.2005, 18:19 407

Dincolo de pretentiile tehnice tot mai sofisticate si mai complexe in lumea amatorilor de masini, imaginea pe care un automobil o ofera la prima vedere celui care isi doreste o masina pentru el poate sa-l determine pe potentialul cumparator sa spuna un prim "da". Sigur, este vorba despre un accept fragil, insa suficient pentru ca interesul sa persiste pentru "cercetari" ulterioare.

De la distanta Renault Modus pare o masina eleganta, usor feminina chiar, un automobil care nu seamana cu celelalte dintr-o parcare aglomerata.

Privirea ramane pe liniile unui design echilibrat si se bucura de spatiile largi ale parbrizelor care permit luminii sa descopere si confortul interiorului, iar potentialului stapan sa o conduca lipsindu-se chiar de oglinzile retrovizoare.

"Modus este masina care zambeste". Astfel sintetizeaza designerii Renault filosofia care a stat la baza dezvoltarii acestui model.



Mic, dar mare

Pentru soferii experimentati, Modus apare ca o masina mica, si, implicit, usor de manevrat, un automobil care poate fi parcat usor si care isi face loc pe benzile putine si aglomerate ale soselelor noastre.

Situatia se schimba insa in interior. Sofer sau pasager in dreapta, te simti nevoit sa-ti retragi impresiile initiale de masina mica oferite de Renault Modus. Interiorul este clar unul spatios, luminos - datorita plafonului din sticla - si destul de generos chiar pentru calatoriile lungi.

Discrepanta intre confortul interior care nu renunta la eleganta si exteriorul fragil este si ea menita sa te mentina atent. Bordul panoramic si parbrizul avansat, banchetele rabatabile, spatiul de manevra lasat prin deschiderea portierelor te fac sa-ti pui intrebari suplimentare. Orice s-ar spune, o masina trebuie sa fie suficient de spatioasa pentru tine si familie, iar daca la un drum mai incap si alte persoane, atunci poti sa-i incerci puterile tehnice.

E clar ca soferul si copilotul nu vor avea probleme de confort pe cele doua fotolii din fata, iar pe bancheta din spate doi amici stau destul de bine; daca se inteleg este loc si pentru al treilea.



Shopping si nu numai

Portbagajul se adapteaza atat nevoilor de shopping urban, cat si aprovizionarilor pentru calatoriile mai lungi. Atentia mai este atrasa de torpedoul incapator si de bordul electronic, usor de manevrat si care afiseaza informatii despre starea generala tehnica a masinii in orice moment al deplasarii.

Este momentul in care se poate pleca la drum pentru a te convinge ca Renault Modus nu este o masina fragila, la volanul careia, desi foarte mic, nu trebuie sa urce neaparat o femeie care sa o conduca cu o anume delicatete.

Testul cumparatorului vigilent poate sa fie si unul dur, care sa verifice comportamentul automobilului in situatii limita, pentru care unii producatori isi prezinta produsele cu note de exclusivitate.

Renault Modus porneste la drum cu un demaraj silentios, dar pe care, la o adica, te poti baza. Soferul are o pozitie privilegiata pe un fotoliu comod si la o " altitudine " capabila sa-i ofere vizibilitate.

Pentru moment, pe piata locala sunt disponibile doar motoarele pe benzina de 1,2 litri (75 de cai-putere), 1,4 litri (98 de cai-putere) si 1,6 litri (115 de cai-putere). Reprezentantii Renault Romania, importatorul pe piata locala al producatorului francez, spun ca in urmatoa-rea perioada vor fi disponibile in Romania si variante de motorizare diesel. De altfel, motorizarile diesel au reprezentat in prima jumatate a acestui an, mai mult de jumatate din piata de autovehicule de import.

Indiferent de cilindree, motorul lui Renault Modus este cuplat la o cutie de viteze manuala in cinci trepte (sau una automata cu patru trepte pentru motorizarea de varf pe benzina).

Directia asistata electronic, alaturi de pachetul de siguranta din care nu lipsesc elemente din clase superioare, precum asistenta la franarea de urgenta, airbag-uri, a permis micutului Modus sa fie prima masina din clasa mica a pietei auto care a primit calificativ maxim la testele de impact derulate de organismul european independent Euro NCAP.

Indiferent de versiune si de motorizari, Modus inseamna un consum redus de carburant, spun francezii, dar si costuri reduse de intretinere. Micul Renault atinge insa un maxim de viteza de 160 de km pe ora, fara a deranja acustic sau poluator pasagerii lui sau partenerii de pe sosea si aceasta in conditiile in care isi mentine zambetul cand isi scoate stapanul din clasicele blocaje de circulatie de pe Valea Prahovei. Modus demareaza si zambeste din nou atunci cand soferul ei nu are rabdare sa mearga in urma vreunui autocamion incarcat cu lemne pe serpentinele din zona Rucarului si il rasplateste, apoi, cu silentiozitatea vitezei de 140 km/ora daca ajunge pe autostrada Bucuresti-Pitesti, de pilda.



Pururea tanar

O mana "alearga" o macheta a unei masini pe un birou luxos, care aduce cu cel al unui mare sef al unei companii. Cateva secunde mai tarziu cadrul se largeste si aflam raspunsul - este vorba de Louis Schweitzer, presedintele grupului Renault. El este cel care se joaca cu o macheta la scara a modelui Modus. Acesta este unul dintre spoturile TV pentru Renault Modus, monovolumul din clasa mica ce ar trebui sa fie cumparat de "cei care nu vor sa creasca", dupa cum spun reprezentantii producatorului francez.

Modus a beneficiat de la lansarea sa in Europa de Vest de o campanie de promovare iesita din tipare. Desi masina face parte din aceeasi clasa cu un alt model Renault, Clio, cele doua masini se adreseaza unor categorii de clienti diferite.

Pe piata romaneasca, pretul modelului Modus incepe la 9.315 de euro CIP (fara taxe) sau 11.200 de euro cu toate taxele incluse. Varianta testata a fost un model Confort Privilege cu motor de 1,4 litri si 98 de cai-putere, al carui pret este de 11.858 de euro CIP (fara taxe).

Printre concurentii modelului Renault Modus se afla, potrivit francezilor, modele precum Honda Jazz, Fiat Idea, Opel Meriva sau chiar Peugeot 1007, cel care are la baza un concept original de deschidere a usilor.

razvan.voican@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO