Grupul austriac Uniqa prezent în România prin două companii, una de asigurări generale şi una de viaţă, a vândut în perioada ianuarie-martie a acestui an poliţe în valoare de 26,8 milioane de euro, în scădere cu circa 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui raport publicat la Viena. Spre comparaţie, în primul trimestru din 2016 afacerile Uniqa s-au majorat cu peste 30%.
România face parte, alături de Muntenegru, Serbia, Croaţia şi Kosovo, din cercul ţărilor în care afacerile Uniqa au scăzut în primul trimestru.
Cel mai probabil scăderea primelor brute subscrise la nivel local a fost determinată de plafonarea tarifelor la poliţele auto obligatorii (RCA) valabilă până la 18 mai 2017. Subscrierile din asigurări RCA ale Uniqa s-au contractat cu 25% în primele trei luni ale anului, până la nivelul de 37 milioane de lei, echivalentul a 8 milioane de euro. Poliţele RCA generează o treime din subscrierile din asigurări generale ale Uniqa.
De altfel, cea mai mare parte a afacerilor Uniqa din România sunt concentrate pe segmentul asigurărilor generale, unde primele brute subscrise s-au situat în prima jumătate a acestui an la 24,2 milioane de euro. Businessul cu asigurări generale reprezintă aproape 90%.