Bănci și Asigurări

Businessul Aon a crescut cu 37%

13.02.2007, 17:07 21

Brokerul de asigurare Aon Romania inregistra anul trecut o cifra de afaceri de 7,5 milioane de lei (2,1 mil. euro), in crestere cu 37% fata de nivelul din 2005.
"Valoarea primelor de asigurare si reasigurare intermediate in 2006 a fost de aproximativ 77 de milioane lei (21,8 mil. euro), in crestere cu circa 50% fata de anul trecut. Cresterea a fost determinata atat de castigarea unor clienti noi, cat si de cresterea activitatii celor existenti", a declarat pentru ZF Karina Rosu, directorul general al Aon Romania. Ea nu a precizat valoarea rezultatului financiar realizat in 2006, dar a specificat ca anul trecut firma a inregistrat profit in ciuda unor costuri suplimentare legate de integrarea in grupul AON. Rosu estimeaza ca Aon detine o cota de piata de 8% si ca anul viitor business-ul companiei va mentine un ritm de crestere apropiat de cel al pietei.
La inceputul acestui an, grupul Aon si-a anuntat intentia de a relocaliza anumite pozitii ale birourilor Aon Franta in Romania, in incercarea de a crea aici o platforma globala in care sa se desfasoare anumite activitati administrative.
"Circa 40-60 de persoane vor prelua in prima etapa operatiunile de la biroul francez. Activitatea se va extinde ulterior si in alte tari, in functie de rezultatele primei etape. Fondurile prevazute pentru acest proiect sunt, pentru inceput, in jur de 2 milioane de euro", a declarat Rosu.
Pentru aceste operatiuni de relocare Aon va infiinta o noua companie de sine statatoare, primele angajari fiind asteptate sa aiba loc la mijlocul lunii aprilie- inceputul lunii mai 2007. "Pentru inceput se va pune accent pe franceza, dar, in timp, toate limbile europene pot deveni la fel de importante. Ne asteptam ca angajatii sa inteleaga produsele si serviciile de asigurari, iar pentru aceasta vor fi organizate si o serie de instruiri", a adaugat reprezentantul Aon.
Aon Romania are 42 de angajati si patru birouri in Bucuresti, Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca. "Avem planuri de extindere a numarului de birouri si de angajati si in alte zone ale tarii, zone in care acum serviciile sunt realizate de la sediile celorlalte birouri. Speram ca intr-un an-doi sa avem birouri locale si in Constanta, Craiova, Bacau si sa extindem activitatea birourilor existente", a spus Rosu.
Asigurarile generale au cea mai mare pondere in portofoliul Aon Romania - 99,5%, din care asigurarile auto reprezinta 48%, asigurarile de bunuri - 23%, asigurarile de raspundere - 6% si reasigurarile - 5%. In acelasi timp, asigurarile de viata reprezinta 0,5% din portofoliul Aon.
In conditiile in care brokerii de asigurare intermediaza 20% din valoarea primelor brute subscrise pe piata romaneasca, Karina Rosu crede ca acest procent va creste in urmatorii ani pe fondul evolutiei comportamentului investitorilor.
"Vor creste mult investitiile straine, se vor lansa proiecte cu finantari complexe, iar regulile jocului in piata europeana cer ca interesele investitorilor si ale finantatorilor sa fie protejate in baza unor politici clare de management de risc", spune Rosu. Ea crede ca in fata unei oferte din ce in ce mai diversificate din partea pietei asigurarilor, deciziile de transfer al riscurilor pentru investitori se complica, inclusiv pentru cei din zona IMM sau a proiectelor cu finantare europeana.
Aon a intrat pe piata romaneasca la sfarsitul lui 2005, dupa ce a cumparat brokerul de asigurare KaRo, societate infiintata in 1991. Alte companii mari ce activeaza ca broker de asigurare pe piata romaneasca sunt: Marsh, Asigest, Activ Asigurari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO