Bănci și Asigurări

Cine nu vrea să i se aplice OUG50 are două luni să aleagă

Cine nu vrea să i se aplice OUG50 are două luni să aleagă

Autor: Liviu Chiru

05.01.2011, 23:45 116

Clienţii cu credite în derulare care nu vor să li se apliceprevederile Ordonanţei 50/2010, prin care se transparentizeazăcostul finanţării, mai au 53 de zile în care pot notifica băncii cădenunţă actele adiţionale.

Renunţarea la aplicarea Ordonanţei 50 ar însemna întoarcerea laforma iniţială a contractului. Ar putea fi tentaţi de o asemeneaalternativă clienţii care consideră că pot ajunge la condiţii maibune atacând în instanţă anumite clauze pe care le considerăabuzive din contractele iniţiale.

"Dacă băncile nu vin cu o propunere care să facă atractivăimplementarea ordonanţei, probabil că mulţi clienţi vor opta pentrurevenirea la contractul iniţial şi vor căuta apoi dreptatea îninstanţă", spune unul dintre liderii grupului de clienţinemulţumiţi ai Volksbank. Alături de clienţii BCR, cei de laVolksbank au fost în prim-planul mişcării de contestare a clauzelorconsiderate abuzive, mergând chiar în procese colective împotrivabăncilor.

Legea creată pe baza Ordonanţei 50, publicată în MonitorulOficial pe 30 decembrie anul trecut, prevede că actele adiţionaleconsiderate acceptate tacit pot fi denunţate, fie de client, fie debancă, într-un termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare.

În această situaţie se găsesc circa 4 milioane de clienţi, avândîn vedere că bancherii estimează că doar 10%-15% dintre cei 4,4milioane de clienţi cu credite în derulare au semnat efectiv acteleadiţionale, prin care modificarea contractului ar fi bătută încuie.

De partea cealaltă, bancherii spun că nu mai doresc acum sămodifice din nou contractele de credit, după ce în 2010 aceastăactivitatea le-a consumat cea mai mare parte a timpului. "Nu sepune problema să denunţăm acum actele adiţionale. Vom rămâne pevarianta acceptată de clienţi. Nu vrem să revizuim toatecontractele doar pentru că legea nu a fost clară de la început. Amapucat să facem toate modificările în sistem şi nu ne maiîntoarcem", spune Dana Demetrian, directorul Polului Administratival reţelei BRD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels