Bănci și Asigurări

Clienţii CEC pot cere până în martie să nu li se aplice OUG50

Autor: Ciprian Botea

13.01.2011, 23:52 33

Clienţii CEC Bank pentru care banca a considerat acteleadiţionale create pe baza Ordonanţei 50/2010 acceptate tacit potcere revenirea la contractele iniţiale până pe 3 martie.

Banca nu intenţionează însă să modifice din proprie iniţiativăactele adiţionale transmise clienţilor anul trecut.

"CEC Bank nu va modifica actele adiţionale comunicate clienţilorca urmare a Ordonanţei 50/2010. Cu toate acestea, ne arătămdisponibilitatea faţă de clienţii care vor dori să revină lacondiţiile anterioare datei de 21 iunie 2010. Aceştia ne potcontacta până pe data de 3 martie pentru a solicita acest lucru", adeclarat Oltea Belciuganu, directorul de marketing şi comunicare albăncii.

Legea 288/2010 creată pe baza cunoscutei Ordonanţe 50/2010(privind transparentizarea condiţiilor de cost la creditele deretail) prevede că în cazul actelor adiţionale acceptate tacit,contractul se consideră modificat, dar lasă un răgaz de 60 de zilecelor două părţi (client sau bancă) pentru a se răzgândi.

Legea, care a fost publicată în Monitorul Oficial pe 30decembrie 2010, aduce o serie de modificări faţă de variantainiţială a Ordonanţei 50, cea mai importantă schimbare fiind aceeacă anulează aplicarea ordonanţei şi pentru creditele aflate înderulare la momentul intrării sale în vigoare.

Actele adiţionale semnate de către clienţi nu vor putea fimodificate unilateral, se mai arată în lege.

Înainte de aplicarea OUG50, CEC Bank stabilea costul creditelor- atât pentru clienţii individuali, cât şi pentru companii - înfuncţie de o dobândă internă, numită Prime rate. Oficialii bănciiau explicat în mai multe rânduri că această formulă permiteabsorbirea unor eventuale şocuri temporare pe pieţele financiare,care se reflectă imediat în nivelul indicatorului pieţei (Robor).

Ordonanţa 50 a intrat în vigoare la sfârşitul lui iunie 2010 şibăncile au avut la dispoziţie trei luni pentru a modifica toatecontractele de credit şi a obţine acceptul clienţilor.Implementarea ordonanţei a scos însă la suprafaţă nemulţumirilemultor clienţi faţă de termenii din contractele de credit, astfelcă aceştia pot denunţa actele adiţionale şi pot încerca să obţinămai multe avantaje în instanţă, prin atacarea clauzelor considerateabuzive.

Ordonanţa 50 a intrat în vigoare la sfârşitul lui iunie 2010 şibăncile au avut la dispoziţie trei luni pentru a modifica toatecontractele de credit şi a obţine acceptul clienţilor.Implementarea ordonanţei a scos însă la suprafaţă nemulţumirilemultor clienţi faţă de termenii din contractele de credit, astfelcă aceştia pot denunţa actele adiţionale şi pot încerca să obţinămai multe avantaje în instanţă, prin atacarea clauzelor considerateabuzive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO