Bănci și Asigurări

Credit Europe Bank curteaza IMM-urile prin centre regionale

14.03.2007, 17:40 46

Credit Europe Bank, fosta banca Finansbank, si-a propus pentru acest an atragerea a 6.000 de clienti pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) si deschiderea a sase centre regionale pentru IMM-uri.
"Vrem sa fim una dintre primele trei banci pe segmentul serviciilor financiare pentru IMM-uri. Din acest motiv am creat o sucursala speciala pentru IMM-uri in Bucuresti si in curand vom mai deschide doua la Constanta si Iasi. Intentionam sa avem sapte asemenea centre regionale", a declarat Cemal Yildirim, vicepresedinte adjunct pe divizia IMM in cadrul Credit Europe Bank.
Potrivit criteriilor bancii, intra in categoria IMM-uri acele companii care au o cifra de afaceri anuala mai mica de un milion de euro.
"In prezent avem 15.000 de clienti intreprinderi mici si mijlocii, dintre care 3.500 de clienti cu credite active. Pana la sfarsitul anului vrem sa acoperim riscuri in valoare de 125 de milioane de euro si sa atragem 6.000 de clienti noi", a spus Yildirim. Banca si-a propus ca in 2007 IMM-urile sa reprezinte 15% din activele Credit Europe Bank Romania.
Infiintata la inceputul anului trecut cu o echipa formata din 10 oameni, divizia de IMM-uri a Credit Europe Bank are in acest moment 100 de angajati prezenti in 60 de sucursale.
"Incercam sa atragem micii investitorii prin oferirea unor produse de nisa precum credite agricole pentru dezvoltarea activitatii agricole, credite medicale care permit achizitia de aparatura medicala pentru proprietarii de cabinete particulare sau credite pentru achizitia de vehicule comerciale", afirma Yildirim. In plus, banca intentioneaza sa lanseze in acest an un portal IMM in care companiile care utilizeaza serviciile Credit Europe Bank vor putea stabili contacte cu potentiali parteneri de afaceri.
Banca a anuntat ca va intra in curand si pe piata asigurarilor prin Credit Europe Asigurare, companie specializata pe asigurari generale ce ar trebui sa incheie prima polita in luna aprilie a acestui an.
Atrase de potentialul de crestere al sectorului IMM-urilor, din ce in ce multe banci locale au inceput sa se reorienteze catre acesta dupa ce piata marilor corporatii a ajuns aproape la saturatie, iar concurenta pe retail s-a intensificat sensibil.
Printre institutiile financiare care au abordat aceasta strategie se numara atat jucatori de dimensiuni mari ca BCR, BRD-SocGen, Raiffeisen sau Banca Transilvania, dar si banci mai mici precum Libra Bank.
Credit Europe Bank nu si-a propus o crestere doar pe segmentul IMM, ci in toate segmentele in care activeaza, banca intentionand sa se pozitioneze in top 10 dupa active in urmatorii ani. Strategia bancii pentru acest an consta in cresterea cotei de piata de la 1,5% anul trecut la 2% in 2007 si deschiderea a 30 de noi unitati pentru ca pana la sfarsitul anului acesta sa ajunga la 100.
Un alt segment de piata in care Credit Europe Bank intentioneaza sa creasca este cel al persoanelor cu venituri mari pentru care va lansa in acest an carduri Gold si Platinum, precum si o agentie bancara VIP in Bucuresti, pentru care sunt estimati 200 de clienti in primul an.
Intrata pe piata romaneasca in urma cu sapte ani prin achizitionarea Bancii de Credit Industrial si Comercial, Finansbank a fost nevoita sa-si schimbe denumirea in Credit Europe Bank, dupa ce National Bank of Greece a achizitionat anul trecut Finans Turcia, operatiunile din Romania nefiind incluse in tranzactie. Banca trece in acest an printr-un proces de rebranding in care va investi peste un milion de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO