Bănci și Asigurări

Creditul in magazin va continua sa creasca cu ritmuri de peste 50%, spun jucatorii

Creditul in magazin va continua sa creasca cu ritmuri de peste 50%, spun jucatorii

Vincent Delatte, directorul general al BRD Finance: Relatiile foarte bune cu partenerii au determinat ca 90% din valoarea productiei de credite sa provina din magazinele cu care se colaboreaza.

18.12.2007, 20:10 28

BRD Finance, divizia de credite de consum a BRD-SocGen, si-a bugetat pentru 2008 o crestere cu 60% a finantarilor acordate, in conditiile in care mizeaza pe expansiunea afacerilor cu 40% anul acesta. Francezii sunt al doilea jucator ca marime de pe aceasta piata.
Cetelem IFN, filiala locala a diviziei specializate in credite de consum a gigantului francez BNP Paribas si cel mai mare jucator de pe piata de profil locala, vede o dinamica in 2008 cel putin la nivelul celei din 2007. Dupa primele noua luni, afacerile companiei inregistrau un ritm anualizat de crestere de circa 50%.
Si grecii de la EFG Retail Service, divizia de finantari pentru consum a Bancpost, se asteapta ca in 2008 sa "mentina trendul" de anul acesta. La sfarsitul lui septembrie, compania a anuntat o crestere cu 40% a soldului creditelor, fara sa dezvaluie insa si valoarea nominala.
BRD Finance ajunsese la sfarsitul lui septembrie la un sold al creditelor acordate de aproape 600 de milioane de lei (echivalentul a 179 de milioane de euro). Compania a incheiat anul 2006 cu credite in sold de 487 de milioane de lei (139 de milioane de euro). Astfel, o crestere cu 40% a finantarilor in 2007 ar insemna ca soldul sa ajunga la 682 de milioane de lei (193 de milioane de euro) la sfarsitul lui decembrie.
"Atingerea acestui obiectiv se va realiza prin intermediul unei strategii de consolidare a pozitei de lider pe piata pentru finantari si promotii in magazinele partenere, oferindu-se produse si servicii flexibile", spune Vincent Delatte, directorul general al BRD Finance. Compania a fost creata in anul 2004, fiind un joint venture intre Franfinance (divizia de finantari pentru consum a Societe Generale) si BRD-SocGen.
Portofoliul de clienti ai companiei a urcat cu 100.000 de persoane din septembrie 2006 pana in septembrie curent, ajungand astfel la 420.000 de persoane. Cetelem nu a publicat numarul de clienti, insa a mentionat ca la sfarsitul lui septembrie avea in administrare 1,3 milioane de contracte de credit.
Grecii de la EFG Retail Service au numarat in septembrie peste 450.000 de clienti in portofoliu, respectiv cu 20% mai multi decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Cetelem ramane cel mai mare jucator de pe piata finantarilor pentru consum, cu finantari in sold de 714 milioane de lei (213 milioane de euro) la sfarsitul lui septembrie, cresterea fata de toamna trecuta fiind de aproximativ 50%.
TBI Credit, o companie detinuta de grupul israelian TBIH, a inregistrat la sfarsitul lunii septembrie un sold al finantarilor de 90 de milioane de euro, in crestere cu 125% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe seama extinderii retelei de distributie la 180 de birouri.
Pentru anul viitor compania estimeaza o crestere de 60% a volumului creditelor acordate, mai ales pe carduri de credit. Pana acum, TBI Credit a emis circa 30.000 de unitati, iar tinta pentru 2008 este de 50.000 de unitati.
Potrivit propriilor calcule, BRD-Finance este lider de piata pe segmentul vanzarilor de credite in magazine, atat valoric, cat si ca numar de contracte. Compania vinde credite in peste 4.000 de magazine, la nivel national.
"Relatiile foarte bune cu partenerii au determinat ca 90% din valoarea productiei sa provina din magazinele cu care se colaboreaza", afirma Delatte.
Toti cei patru jucatori anticipeaza pentru anul viitor o dinamica mai buna a vanzarilor de carduri de credit, odata cu maturizarea pietei.
BRD-Finance si-a diversificat in cursul acestui an oferta de finantari, lansand credite pentru achizitionarea de automobile noi sau second-hand sau credite pentru nevoi personale. Acestea se adauga imprumuturilor pentru achizitionarea de bunuri de folosinta indelungata vandute in magazine si cardurilor de credit, care existau in portofoliu inca de anii trecuti.
In prezent, BRD Finance are in portofoliu opt programe de carduri co-brand (lansate in colaborare cu parteneri comerciali), dintre care sase sunt emise pe platforma MasterCard, iar doua sunt de tip proprietar. Francezii colaboreaza in domeniul cardurilor cu Carrefour, Daniel, Rombiz, Diverta, Boom si Staer (cu care au emis carduri pe platforma MasterCard) si respectiv Praktiker si Real, pentru carduri privative.
"Cel mai important avantaj competitiv al BRD Finance consta in simplitatea procesului si rapiditatea cu care se ofera clientilor un raspuns: 10 minute", explica Delatte. Decizia de creditare se ia automat, iar documentele se proceseaza pe loc. Anul acesta BRD-Finance a lansat doua programe de carduri co-brand si a lansat o marca in colaborare cu importatorul automobilelor Citro?n. Francezii colaboreaza cu Biroul de Credit pentru a reduce riscurile in activitatea de creditare.
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Biroului de Credit, sase societati de credit de consum participa in sistem cu informatii, insa numele acestora nu este precizat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO