Bănci și Asigurări

IRSOP: Bancile nu le permit clientilor sa isi aleaga creditul potrivit

05.10.2008, 19:32 20

Clientii bancilor considera ca acestea nu le permit sa isi aleaga creditul potrivit, prin personalizarea conditiilor de acordare, potrivit unui studiu realizat de IRSOP despre perceptia romanilor asupra sistemului bancar. In ceea ce priveste costurile imprumuturilor, participantii la studiu considera ca bancile nu ofera rate atractive si ca acestea percep multe comisioane. Clientii se simt abuzati in relatia cu banca, dar faptul ca au acces la bani conteaza pentru ei mai mult decat acest dezavantaj. De asemenea, ei nu obisnuiesc sa evalueze costurile si alte consecinte ale oportunitatilor financiare oferite de banci. Clientii sunt nemultumiti de lipsa de transparenta a bancilor si de faptul ca sunt discriminati la acordarea imprumuturilor in functie de venituri. Alte nemultumiri in relatia cu banca sunt faptul ca nu pot accesa nu nou imprumut la mai putin de sase luni dupa ce au contractat unul, ca bancile nu au un program flexibil de relatii cu clientii, ca nu pot rambursa sume mai mari decat ratele, fara sa plateasca comisioane si faptul ca acordarea imprumutului nu se aproba la telefon. Studiul a fost realizat folosind metoda focus-grupurilor in perioada 3-12 iunie 2008. Respondentii au varste cuprinse intre 30 si 55 de ani, provin din Bucuresti, Pitesti si Brasov si au deja un credit de consum sau intentioneaza sa contracteze unul.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO