Bănci și Asigurări

Nemţii de la Gothaer au renunţat la 90% din agenţii de vânzări şi mizează mai mult pe brokeri

Anca Băbăneaţă, directorul general al Gothaer

Anca Băbăneaţă, directorul general al Gothaer

Autor: Anelis Baciu

26.06.2014, 19:02 325
Compania de asigurări Gothaer (fosta Platinum), deţinută de grupul german cu acelaşi nume, a mizat mai mult pe creşterea afacerilor prin intermediul brokerilor şi al angaja­ţilor proprii şi şi-a redus numărul agenţilor proprii de 11 ori pe parcursul anului trecut. Numă­rul brokerilor a rămas la peste 300.
 
Asigurătorul mai avea la sfârşitul anului trecut numai 69 de agenţi proprii, faţă de aproximativ 800 de persoane în decembrie 2012, potrivit raportului anual publicat de Gothaer. Numărul angajaţilor permanenţi a crescut cu 24% şi a ajuns la 192 de persoane, din care aproape jumătate se ocupau de vânzări.
 
Deşi forţa de vânzare mobilă din teritoriu s-a redus semnificativ, primele brute subscrise au înregistrat o creştere de 76%, până la 67 milioane de lei (15 milioane de euro) anul trecut, ceea ce înseamnă că brokerii au avut o contribuţie vizibil mai mare la afacerile companiei.
 
Gothaer le-a plătit brokerilor un comision mediu de 20% anul trecut, uşor peste media pieţei de 18%, şi au înregistrat cheltuieli administrative de peste 16 milioane de lei (4 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO