Bănci și Asigurări

O piata de peste 7 milioane de carduri

17.02.2006, 21:57 12

Piata cardurilor a depasit la sfarsitul anului trecut pragul de 7 milioane de unitati, marcand astfel o crestere cu 1,4 milioane, decembrie la decembrie.

Luna decembrie a adus un plus de aproape 320.000 de unitati, cu mult peste niveul din lunile anterioare. Ritmul mediu lunar de crestere a fost astfel de 117.000 de unitati, peste cel consemnat in 2004.

Expansiunea a avut loc in conditiile in care noi jucatori au intrat anul trecut pe piata - de la banci mici, precum SanPaolo sau Daewoo, pana la CEC, care a lansat in toamna un program ambitios pentru penetrarea acestui segment ramas neacoperit. Anul trecut a adus si o premiera, primele carduri cu chip fiind lansate de ProCredit, un alt late-comer pe aceasta piata, in colaborare cu Visa. Totodata, jucatorii mai vechi de pe piata au continuat sa lanseze noi produse, accentul fiind pus de data aceasta pe cardurile de credit.

Motorul cel mai puternic de crestere a fost insa introducerea cardurilor co-brand emise de banci in colaborare cu parteneri din zona de retail. Desi conceptul a fost introdus cu mai mult timp in urma de Banca Tiriac, care avea o colaborare cu lantul Metro, abia anul trecut mai multi jucatori au implementat acest concept. Raiffeisen Bank a lansat un card in colaborare cu Connex, iar BCR a emis trei astfel de produse, alegand ca parteneri mari lanturi de retaileri. Oficialii bancii spun ca vanzarile au depasit asteptarile, in numai jumatate de an numarul cardurilor co-brand ajungandu-l pe cel al cardurilor de credit clasice. BNR a consemnat deasemenea intensificarea utilizarii cardurilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO