Bănci și Asigurări

Publicitate de 5,6 mil. euro pe TV la pensiile private in prima luna

Publicitate de 5,6 mil. euro pe TV la pensiile private in prima luna

Mircea Oancea

15.06.2007, 18:37 29

Cei patru administratori de pensii private facultative care au inceput vanzarea produselor au cheltuit intr-o luna 5,6 mil. euro in sume brute doar pentru difuzarea reclamelor pe TV, arata o monitorizare a agentiei Alfa Cont.
Conform unor estimari, 5,6 mil. euro la rate card in aceasta situatie inseamna circa 2-2,5 mil. euro sume nete.
Cele mai mari cheltuieli de difuzare a reclamelor de pensii private pe TV le-a avut in ultima luna ING Asigurari de Viata, care a investit cu acest scop 2,6 milioane de euro (la rate card) in doar trei saptamani (22 mai - 10 iunie), potrivit informatiilor furnizate ZF de catre agentia Alfa Cont.
Pe locul doi in top se situeaza Aviva, cu 1,6 milioane de euro in mai bine de o luna (5 mai - 10 iunie), pe trei - Allianz-Tiriac Pensii Private (cu 1,1 mil. euro in perioada 21 mai - 10 iunie) si pe ultimul loc BCR Asigurari de Viata (cu 0,3 mil. euro in trei zile, adica 8-10 iunie).
Toate sumele au fost calculate de Alfa Cont la rate card (sume brute), adica la costurile de la care pleaca negocierile intre posturile TV si difuzorii de reclame. Sumele reprezinta doar publicitatea pe TV, fara alte canale de comunicare.
Per total, prima luna de reclama pe TV pentru pensiile private a insemnat cheltuieli brute de 5,6 milioane de euro.
Pe langa aceste sume, in monitorizarea Alfa Cont apare si campania Generali, care intentioneaza sa intre pe piata pensiilor private obligatorii si deruleaza acum o campanie generala de promovare a brandului, pentru care a cheltuit in ultima luna 2 milioane de euro (sume brute).
Cristi Iorga, directorul de monitorizare de publicitate al Alfa Cont, spune insa ca sumele sunt destul de mici atat pe ansamblu, cat si pe fiecare client, fata de o campanie pentru vanzarea politelor auto obligatorii RCA, de exemplu. "Campania pensiilor private de pana acum (pe TV, n.red.) nu mi se apare deloc agresiva. De exemplu, este mult mai putin agresiva fata de o campanie de vanzare de RCA, la sfarsitul sau mijlocul anului", comenteaza el.
Reprezentantul Alfa Cont spune ca sumele mici ar putea fi explicate de numarul redus de companii care isi fac deocamdata reclama produselor de pensii private, fiind asteptata o crestere semnificativa odata cu startul campaniei pensiilor private obligatorii si cresterea numarului companiilor interesate de aceasta piata.
Pe langa publicitatea pe TV, campaniile administratorilor de pensii includ insa multe alte canale de comunicare, de la radio la printuri in presa scrisa si publicitate outdoor. Primii care au iesit cu spoturi pe TV la pensiile private au fost cei de la Aviva, urmati de ING, care au plusat insa pe frecventa reclamelor. BCR Asigurari de Viata a iesit cu reclama televizata la pensiile private ceva mai tarziu, iar Allianz-Tiriac a inceput la mijlocul acestei perioade.
In afara celor patru administratori de pensii facultative, pe aceasta piata sunt asteptati sa intre anul acesta inca patru companii.

Oancea: Pensiile private vor avea fond de garantare anul acesta
Fondul de garantare a pensiilor private va fi infiintat pana la sfarsitul anului si va asigura plata pensiilor in cazul putin probabil al falimentului unro administratori de pensii private, a declarat ieri Mircea Oancea, presedintele CSSPP. Deja discutiile dintre Comisie si reprezentantii administratorilor cu privire la infiintarea acestui fond au inceput, fiind vorba deocamdata daor de cuprinderea pensiilor facultative in fondul de garantare. Apoi, inclusiv pensiile obligatorii vor beneficia de un astfel de fond.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO