Bănci și Asigurări

Replici între Bancpost şi clienţii nemulţumiţi

29.09.2010, 23:45 50

Dialogul dintre clienţii nemulţumiţi ai Bancpost, la nivel degrup, şi preşedintele băncii, Mihai Bogza, a ajuns să fie purtatprin intermediul presei.

Bancherul a răspuns ieri, într-un interviu acordat Mediafax,unui comunicat de presă publicat de clienţii băncii, care acuzauBancpost de lipsă de transparenţă în aplicarea Ordonanţei 50/2010,ca reacţie la declaraţiile lui Bogza din ediţia de marţi a ZF("Bogza,Bancpost: Clienţii care vor să dea băncile în judecată să nu seaştepte să primească ajutor"), prin care atenţiona că debitoriicare merg în justiţie împotriva băncilor şi le fac reclamă negativăvor avea dificultăţi în viitor la obţinerea unor facilităţi sauchiar a unor noi împrumuturi.

La fel ca în cazul altor bănci, clienţii nemulţumiţi ai Bancpostau constituit un grup pe internet, care numără circa 850 de membri."Niciunul dintre membrii grupului nu poate fi făcut responsabil dereclamă negativă, deoarece acţiunile grupului vin ca răspuns laacţiunile băncii. Banca este responsabilă de publicitatea negativăpe care şi-o face, deoarece această instituţie promovează abuzurileşi nerespectarea clienţilor", potrivit comunicatului emis de grupulclienţilor Bancpost, citat de Mediafax.

Bogza a venit ieri cu precizări, explicand că a încercat săîncurajeze clienţii să poarte un dialog cu banca, în locul uneiabordări conflictuale. "Cei care au dat comunicatul au citit doartitlul din Ziarul Financiar, nu declaraţia mea. Eu mă refeream lafaptul că scoring-urile interne ale băncilor în general, nu numaiale Bancpost, sunt construite astfel încat să penalizeze clienţiicare se află în relaţie conflictuală cu banca, inclusiv în ceea cepriveşte facilităţile de restructurare", a declarat ieri Bogza,citat de Mediafax.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO