Bănci și Asigurări

Şeful Allianz este optimist pentru restul anului după ce afacerile au scăzut cu 7% la trei luni

Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac: Am înregistrat o creştere a veniturilor pentru întreg portofoliul nonauto, iar această evoluţie reduce gradul de dependenţă al rezultatelor noastre de activitatea de asigurări auto

Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac: Am înregistrat o creştere a veniturilor pentru întreg portofoliul nonauto, iar această evoluţie reduce gradul de dependenţă al rezultatelor noastre de activitatea de asigurări auto

Autor: Ciprian Botea

16.05.2011, 23:52 410

Allianz-Ţiriac, a doua companie din piaţa asigurărilor, asubscris în primele trei luni din 2011 prime brute de 256 milioanelei (circa 61 mil. euro), cu 7% mai puţin decât în aceeaşi perioadăa anului trecut din cauza scăderii vânzărilor de poliţe auto.

Declinul afacerilor a încetinit totuşi comparativ cu anultrecut, când asigurătorul a subscris un volum de prime cu 20% maimic decât în 2009 şi a pierdut după şapte ani poziţia de lider alpieţei.

"Realizările din primul trimestru sunt în linie cu aşteptărilenoastre şi ne fac să fim optimişti în ceea ce priveşte proiecţiileanuale. Am înregistrat o creştere a veniturilor pentru întregportofoliul nonauto, iar această evoluţie reduce gradul dedependenţă al rezultatelor noastre de activitatea de asigurăriauto", a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac.Compania a obţinut în intervalul ianuarie-aprilie un profit brut de3 milioane lei (circa 700.000 de euro). Compania nu a publicat şidatele privind câştigul obţinut în perioada corespunzătoare aanului trecut, dar raportul trimestrial al grupului german Allianzindică un profit operaţional de 1 mil. euro doar din asigurărigenerale în primul trimestru din 2010.

Veniturile din poliţe de asigurări generale s-au diminuat cu 9%şi au ajuns la 232 milioane lei (55 mil. euro), scăderea fiindgenerată exclusiv de vânzările mai mici de asigurări de răspunderecivilă auto (RCA) şi Casco. Subscrierile pe aceste două clase aucoborât cu aproape 16% în primele trei luni, până la 165 milioanelei (39 mil. euro).

Asigurătorii locali au redus tarifele la asigurările derăspundere civilă auto (RCA) cu 20-25% în campania de iarnă, cândaproape 1,5 milioane de şoferi şi-au reînnoit aceste poliţe, ceeace a generat un declin de 6,6% al pieţei de asigurări în perioadaianuarie-martie. Subscrierile din poliţe RCA însumează mai mult deo treime din afacerile companiilor de asigurări.

Declinul vânzărilor de poliţe auto a fost compensat parţial decreşterea subscrierilor pe segmentul nonauto, unde veniturile auînregistrat o creştere cu 14% faţă de primul trimestru din 2010, la66,5 milioane lei (aproape 16 mil. euro). Astfel, poliţele non-autoau ajuns la o pondere de 29% din vânzările Allianz-Ţiriac,comparativ cu 23% anul trecut.

"Ne propunem să înregistrăm în continuare o creştere aafacerilor de asigurări generale nonauto şi anticipăm o stabilizarea nivelului veniturilor din poliţe Casco, deoarece procesul decurăţare a acestui portofoliu a fost în mare parte finalizat", amai spus Bir.

Şi subscrierile din asigurări de viaţă au crescut cu 10% înprimele trei luni, ajungând la 24,7 milioane lei (5,9 mil. euro),dar acest segment reprezintă numai 9,6% din afacerileAllianz-Ţiriac.

Compania nu a oferit informaţii privind despăgubirile plătite înprimele trei luni, dar raportul trimestrial al grupului Allianzindică o scădere a ratei daunalităţii (cheltuielile cu daunele şirezervele de daună raportat la primele încasate) cu două puncteprocentuale, până la 73,6%.

Rata combinată (care arată raportul dintre cheltuielile cudespăgubirile plus cele operaţionale şi veniturile aduse de poliţe)a urcat însă la 102%, cu patru puncte procentuale mai mult decât înprimele trei luni din 2010.

Nemţii precizează în raportul trimestrial că evoluţia slabă pesegmentul asigurărilor auto a subsidiarelor din România şi Ungariaa avut un impact important asupra afacerilor grupului în EuropaCentrală şi de Est. Subscrierile grupului Allianz în regiune s-audiminuat cu 1,8% în primul trimestru, la echivalentul a 774 mil.euro.

Grupul german are puţin peste 51% din Allianz-Ţiriac, restulacţiunilor fiind deţinute de omul de afaceri Ion Ţiriac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO