Bănci și Asigurări

Van Groningen: Concentrarea de sucursale, aproape de zona euro

Van Groningen: Concentrarea de sucursale, aproape de zona euro
30.09.2008, 18:16 24

Concentrarea de sucursale bancare in zonele urbane s-a apropiat de cea inregistrata in cele mai dezvoltate tari din Uniunea Europeana, in timp ce majoritatea zonelor rurale raman nebancarizate, afirma Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank.

Conform datelor pe care le-a prezentat recent la o conferinta cu investitorii organizata de Raiffeisen International, in Romania erau anul trecut circa 4.000 de locuitori la o unitate bancara, in conditiile in care sistemul bancar numara 5.482 de agentii si sucursale.
In urma cu un an, raportul era de aproximativ 4.600 de locuitori pe agentie, cresterea densitatii de unitati bancare fiind rapida avand in vedere ca institutiile de credit au ajuns sa deschida peste 1.000 de agentii si sucursale intr-un singur an.
Sistemul bancar romanesc a intrecut astfel mai multe tari din regiune precum Rusia, Ungaria, Cehia sau Slovacia, insa densitatea de unitati inca este mai mica decat in Polonia. De asemenea, in tari din zona euro precum Olanda si Irlanda raportul este de peste 4.000 de locuitori la o sucursala bancara, insa in majoritatea tarilor din euroland sunt circa 2.000 sau sub 2.000 de locuitori la o sucursala.
In Romania exista insa o discrepanta puternica intre aglomerarea de unitati bancare din marile orase si prezenta slaba a acestora in zonele rurale. "CEC si Posta sunt singurele institutii bine reprezentate in zona satelor", spune Van Groningen.
In privinta extinderii retelei teritoriale a Raiffeisen, el a afirmat ca programul de accelerare a deschiderii de unitati a inceput dupa 2006, odata cu incheierea proiectelor de restructurare a bancii. "In prezent si vanzarile directe prin agenti se dezvolta bine, insa reteaua de sucursale inca acopera relatia cu peste 90% din clienti."
La jumatatea anului, Raiffeisen avea 472 de unitati, respectiv circa 4.525 de clienti pe agentie si 14 angajati pe agentie. In pofida accelerarii extinderii, ponderea costurilor in totalul veniturilor a scazut de la 62,6% la sfarsitul anului trecut la 54,3% in iunie 2008.
Pe zona de retail, Van Groningen spune ca Raiffeisen se va concentra pe acordarea de servicii la standarde de calitate ridicate. De asemenea, banca va introduce produse pentru clientii persoane fizice cu disponibilitati cuprinse intre 20.000 si 100.000 de euro si va incerca sa profite de potentialul de crestere al pietei asigurarilor prin distribuirea de produse specifice astfel incat sa mareasca baza de venituri din comisioane.
La nivelul anului trecut, comisioanele din vanzarea de asigurari au adus 2,2% din veniturile totale ale diviziei de retail a Raiffeisen Bank Romania - aceasta fiind una dintre cele mai ridicate ponderi din cadrul grupului austriac.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO