Bănci și Asigurări

Western Union vrea să crească business-ul şi pe canale electronice, cu cotă de 5% în prezent

Western Union vrea să crească business-ul şi pe canale...

Autor: Raluca Ghinea

15.10.2015, 16:04 288

"Cash to cash (trimitere-primire în numerar - n.r.) tot creşte, dar transmiterile prin canale electronice cresc mai mult, cu două cifre, vorbim de o creştere foarte rapidă prin canale electronice. Avem circa 5% din trimiterile şi primirile de bani pe cale electronica la nivel mondial. Ne aşteptăm să vedem o creştere mult mai rapidă pe canale electronice, tendinţă care se aplică şi pentru România", a afirmat Sorbo, vice-preşedinte Western Union pentru regiunea de Sud a Uniunii Europene.

Compania de transferuri de bani a lansat joi, împreună cu MasterCard şi Banca Transilvania un serviciu în premieră la nivel internaţional, prin care toţi posesorii de carduri MasterCard şi Maestro pot primi bani de oriunde la nivel global şi naţional direct în contul ataşat cardului, la bancomatele Băncii Transilvania, indiferent de banca emitentă a cardului.

Astfel, o persoană care primeşte bani prin transfer Western Union poate alege prin ce modalitate să încaseze suma respectivă, într-o sucursală bancară, într-o locaţie parteneră sau la ATM-urile BT, pe baza numărului de control al transferului de bani (MTCN).

Dacă alege transferul în cont prin intermediul bancomatelor BT, cel care primeşte banii trebuie să introducă pe ecranul ATM-ului detaliile tranzacţiei, respectiv numărul de control al transferului şi suma în valuta în care a fost trimisă. Banii sunt viraţi în contul persoanei respective în câteva minute, după care îi poate retrage de la bancomat, caz în care se aplică comisionul băncii pentru retragerile de numerar, sau îi poate păstra în cont pentru tranzacţii ulterioare cu cardul la comercianţi.

"Vrem să creştem volumul de tranzacţii prin acest serviciu şi să oferim celor care nu au cont/card la BT să încerce serviciile noastre, e o metodă de a ne promova prin reţeaua noastră de bancomate", a afirmat directorul general al Băncii Transilvania, Omer Tetik.

BT are o reţea formată din 1.000 de bancomate. Totodată, deţine în portofoliu 2,48 milioane de carduri, tranzacţiile aferente crescând cu circa 19% în trimestrul al treilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În ceea ce priveşte volumul de tranzacţii, banca are o cotă de piaţă de 18%, potrivit datelor proprii, cu patru tranzacţii efectuate pe secundă.

"În septembrie am reuşit să vindem 10.000 de carduri de credit, este o premieră pe segmentul de carduri după criză, în România. Cardul de credit este folosit de la ATM-ul de la colţ până la retaileri de electronice. Clienţii merg tot mai mult pe plata cu cardul, manevrarea cash-ului este şi mai scumpă", a adăugat Tetik.

Banca furnizează clienţilor opt tipuri de carduri MasterCard.

Pentru sectorul transferului de bani dinspre diasporă, instituţia de credit deţine o cotă de circa 20% din sistemul bancar.

"Vrem să oferim multe alternative de canale, aşteptările diasporei înseamnă un acces mult mai rapid", a mai spus directorul general al BT.

Oficialul Western Union a precizat că acordul cu Banca Transilvania nu este exclusiv şi că se aşteaptă ca în viitorul apropiat să adere şi alte bănci la acest serviciu.

El a adăugat că, pe piaţa transferurilor de bani, românii mai mult primesc decât trimit, dar în cazul din urmă transferurile se realizează în special către Italia, Germania sau Ungaria.

"Bucureştiul reprezintă 30% din totalul tranzacţiilor, suntem capabili să atingem orice oraş mic din România", a menţionat Sorbo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO