Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile retailerului H&M cresc cu 19% pe Bursa de la Stockholm după un profit peste aşteptări în ultimul trimestru. Avans de 69% în şase luni

Acţiunile retailerului H&M cresc cu 19% pe Bursa de la...

Autor: Tibi Oprea

29.06.2023, 17:08 238

Acţiunile retailerului de fashion H&M, al doilea cel mai mare din lume, creşteau joi la ora 16.50 cu peste 19% pe Bursa de la Stockholm, după ce profitul ultimului trimestru a depăşit aşteptările, în contextul în care măsurile de reducere a costurilor au început să dea roade, iar colecţia de vară a beneficiat de vremea mai caldă în Europa, scrie potrivit informaţiilor agregate de ZF de la Reuters şi Investing.com.

Acţiunile H&M au ajuns joi la cel mai ridicat nivel din ianuarie 2022 încoace, circa 188 de coroane suedeze, fiind aproape să înregistreze cea mai mare creştere zilnică din istorie. De la începutul anului, acţiunile companiei înregistrează o creştere de 67,9%, de la 112 coroane suedeze pe titlu, conform calculelor ZF.

Compania a mai înregistrat creşteri semnificative pe bursă în 2023 la vestea reducerii stocurilor în exces la cel mai scăzut nivel din ultimii ani.

H&M, care a rămas în urma proprietarului Zara, a urmărit să îşi sporească atractivitatea în materie de modă şi să îşi stimuleze mărcile cu preţuri mai mari, vizând cumpărătorii mai puţin vulnerabili la creşterea costului vieţii, în timp ce gigantul de fashion Shein câştigă cotă de piaţă cu haine mai puţin costisitoare pentru clienţi.

H&M a crescut vânzările pe multe pieţe, în pofida reducerii capacităţii de a cheltui a consumatorilor şi a vremii „nefavorabile”, a spus Helena Helmersson, directorul general al companiei, adăugând că recenta colecţie de vară a avut un start bun, în condiţiile în care temperaturile au crescut în nordul Europei.

Vânzările din perioada 1-27 iunie au crescut cu 10% faţă de anul trecut, un semn bun pentru începutul celui de-al treilea trimestru al H&M. Colecţia de îmbrăcăminte pentru femei a H&M, precum şi performanţele bune ale mărcilor Cos şi Arket au dus la creşterea vânzărilor, a spus Helmersson.

Profitul peste aşteptări a compensat marja de 8,2% pentru al doilea trimestru, în scădere de la 9,2% anul trecut. H&M îşi propune o marjă operaţională de 10% până în 2024. Pentru marja mai mică, H&M a dat vina pe costurile ridicate ale materiilor prime şi ale transportului de marfă, dar a spus că aceşti factori „au trecut de la a fi negativi la a fi pozitivi”, indicând o atenuare a presiunii inflaţioniste, ceea ce, potrivit lui Helmersson, ar putea duce la scăderea preţurilor.

"Bineînţeles că există potenţialul de a reduce unele dintre preţuri pentru a ne asigura că suntem cu adevărat competitivi, dar, de asemenea, urmărim mereu să facem paşi spre obiectivul de profitabilitate pe care îl avem pentru 2024", a spus ea într-o convorbire cu analiştii.

În China, unde H&M a întâmpinat dificultăţi, Helmersson a rămas la acelaşi mesaj ca la începutul acestui an, spunând că firma nu este încă la nivelul la care îşi doreşte să fie, dar că lucrurile se mişcă în direcţia bună.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO