Burse - Fonduri mutuale

Compania de distribuţie şi logistică AQUILA a încheiat primul trimestru din 2023 cu o creştere de 20% a veniturilor, la 562 milioane lei, şi un profit net de 26,5 de milioane de lei, dublu faţă de nivelul din T1/2022

Compania de distribuţie şi logistică AQUILA a...

Autor: Roxana Rosu

09.05.2023, 09:04 447

Compania de distribuţie şi logistică AQUILA (simbol bursier AQ) a încheiat primul trimestru din 2023 cu o creştere a veniturilor de 20% faţă de perioada similară a anului trecut, la 562 milioane lei, a anunţat marţi compania.

Profitul a înregistrat un avans de 122%, ca urmare a creşterii segmentului de afaceri distribuţie, ajungând la 26,5 de milioane de lei.

 „AQUILA continuă consolidarea poziţiei în piaţa din România şi Republica Moldova prin creştere organică, cu accent pe segmentul de distribuţie. Ne dezvoltăm în direcţiile asumate şi am făcut paşi importanţi la începutul acestui an pentru îmbunătăţirea marjelor şi noi parteneriate, acţiuni care s-au reflectat în rezultatele obţinute. Excelenţa operaţională primează pentru noi, eficientizăm permanent, inclusiv prin componenta de digitalizare care va avea impact în profitabilitate. Continuăm, de asemenea, dezvoltarea portofoliului de clienţi şi extinderea operaţiunilor logistice disponibile.”, a declarat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.

Marja brută din vânzarea mărfurilor a crescut cu aproximativ 26 milioane lei, (+1,4 pp), până la 22,3%.

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au susţinut rezultatele companiei, înregistrând creşteri de 20% pe segmentul distribuţie, 13% pe segmentul logistică şi 7% pe segmentul transport.

Evoluţia veniturilor din segmentul distribuţie a fost determinată de creşterea organică în toate cele trei canale de vânzare: tradiţional (+37%), HoReCa (+31%)şi benzinării şi magazine de proximitate cu (+23%). Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena şi La Masă, au avut un avans de 45% în primul trimestru al anului, până la 18,7 milioane lei.

Portofoliul AQUILA este alcătuit din aproximativ 10.000 de produse, dintre care peste 1.000 au fost lansate anul trecut.

EBITDA a crescut cu 48% în primul trimestru din 2023, ajungând la peste 40 milioane lei.

Compania îşi propune dublarea EBITDA până în 2026, faţă de nivelul din 2021, prin dezvoltarea afacerii şi achiziţii de companii care deţin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO