Burse - Fonduri mutuale

Flamingo mizeaza pe afaceri de 210 mil. euro

Flamingo mizeaza pe afaceri de 210 mil. euro

Jiri Rizek, directorul general (CEO) al Flamingo

05.03.2008, 18:14 15

Grupul Flamingo International (FLA), al treilea retailer de produse electronice, electrocasnice si IT&C si-a bugetat pentru 2008 o cifra de afaceri de 210 milioane de euro, in crestere cu 23% fata de anul trecut.
"Anul acesta ne propunem sa castigam in mod sistematic o cota din ce in ce mai mare pe piata retailului electronic, electrocasnic si IT&C, prin continuarea dezvoltarii retelei Flanco World si prin lansarea unui nou concept de magazine de entertainment & IT sub brandul Flamingo Computers. Vizam o cifra de afaceri de 210 milioane de euro", a spus Jiri Rizek, directorul general (CEO) al Flamingo.
Suprafata totala de vanzare a grupului va creste de la 54.000 mp la finalul anului trecut la 70.000 mp in 2008 pentru cele 129 de magazine. Anul trecut compania a inchis 13 magazine de dimensiuni mici, insumand 3.500 de metri patrati si a deschis 18 magazine noi cu o suprafata totala de 20.000 mp.
"In 2008 avem in plan deschiderea a zece noi magazine Flanco World, iar suprafata totala de vanzare va atinge 70.000 mp. Dorim sa ajungem la o suprafata totala de 90.000 mp. pana in 2009, din care mai mult de 70% este reprezentata de locatiile cu o suprafata de peste 1.000 mp", precizeaza Rizek.
Investitiile prevazute pentru extinderea din acest an se ridica la 8 milioane de euro, fara a lua in calcul stocul de marfuri. De asemenea, pentru a-si atinge obiectivele, compania intentioneaza sa angajeze inca 300 de persoane, urmand sa ajunga la 1.700 de salariati. Acestia vor fi recrutati atat pentru noile locatii, cat si pentru suplimentarea locurilor de munca din magazinele deja existente.
Grupul Flamingo, care in 2007 a avut vanzari de 171 mil. euro, cu 9 mil. euro peste estimarile initiale, si un profit de 528.000 de euro, si-a mentinut pozitia de lider pe piata locala a integratorilor de PC-uri. Compania a atins o cota de piata de 25% pe segmentul consolelor si de 17% pe domeniul dispozitivelor GPS.
"Anul trecut, principalele linii de crestere a pietei locale au venit dinspre segmentele de IT&C si electronice. Ne asteptam ca produsele IT&C sa-si mentina ritmul accelerat de crestere si in anii urmatori, majorandu-si cota de la 25% din totalul pietei in 2007 la 40% in 2010", a afirmat Rizek.
In ceea ce priveste piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C, reprezentantii Flamingo International apreciaza ca evolutia acesteia in 2007 a fost in conformitate cu asteptarile lor, inregistrand un ritm de crestere de aproximativ 15%, pana la valoarea de aproximativ 1 miliard de euro. Pentru perioada viitoare, compania estimeaza ca piata va continua ritmul de crestere anual de 10-15%, urmand ca in 2010 sa inregistreze valoarea de 1,5 miliarde de euro.
Actiunile Flamingo au inchis ieri la pretul de 0,285 lei, capitalizarea companiei fiind de circa 60 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO