Alphabet a ratat la limită previziunile de creştere a activităţii sale de publicitate, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor sale cu până la 5% în tranzacţiile de marţi, după orele de tranzacţionare, scrie FT.
Veniturile din publicitate pentru al patrulea trimestru din 2023 au crescut cu 11%, la 65,5 miliarde de dolari, a anunţat gigantul tehnologic, uşor sub previziunile analiştilor, care estimau o creştere de 11,6%, la 66 miliarde de dolari.
Veniturile din publicitate reprezintă aproape 80% din cifra de afaceri a Alphabet. Afacerea a revenit pe creştere în ultimele trei trimestre datorită îmbunătăţirii încrederii mediului de afaceri, ca urmare a indicaţiilor mai clare ale Rezervei Federale cu privire la vârful ratelor dobânzilor şi a sugestiilor că reducerile ar putea avea loc chiar din martie.
În alte divizii, Alphabet a raportat un ultim trimestru puternic al anului 2023. Veniturile totale au crescut la 86,3 miliarde de dolari, o creştere de 13,5% şi peste aşteptările analiştilor, care se aşteptau la 85,3 miliarde de dolari.
Performanţa a fost stimulată de creşterea mai rapidă decât se aştepta a diviziei de servicii Google Cloud a Alphabet, care a raportat venituri de 9,2 miliarde de dolari, o creştere de 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Sundar Pichai, directorul general al Alphabet, a declarat: "Suntem mulţumiţi de forţa continuă a căutării şi de contribuţia în creştere a YouTube şi Cloud. Fiecare dintre acestea beneficiază deja de pe urma investiţiilor şi inovaţiilor noastre în inteligenţa artificială. Pe măsură ce intrăm în era Gemini, ce e mai bun urmează să vină."