Business Construct

Cum sa mentii afacerea curata

Cum sa mentii afacerea curata

Clientii HoReCa utilizeaza si echipamente de unica folosinta si protectie, acestea nefiind intalnite in cazul birourilor

28.02.2008, 15:32 78

Segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante si catering) si spatiile de birouri din ce in ce mai numeroase sustin cresterea unor afaceri de nisa, precum cea a produselor de igiena profesionale. Reprezentantii companiei Paper Plus estimeaza valoarea pietei la nivelul lui 2007 la 10 milioane de euro, cu 50% mai putin decat in Polonia.
"Comparativ cu statele din Europa de Vest sau SUA, piata locala se afla intr-o faza incipienta de dezvoltare", a spus Marian Ivan, directorul general al Paper Plus.
Dezvoltarea nu este insa numai intensiva, ci si extensiva, fiind sustinuta de noi produse.
"In Romania specializarea acestor piete s-a produs datorita investitiilor straine in domeniul constructiilor si turismului, precum si datorita cresterii pretentiilor utilizatorilor finali", a afirmat Andreia Zaharia, communication manager al Holdmann.
Astfel, jucatorii de pe aceasta piata, pe care activeaza atat Paper Plus si Holdmann, dar si Sanirom, CPN sau CWS, si-au diversificat de la an la an oferta, in functie de caracteristicile fiecarui client in parte.
"Ca furnizor de solutii de igiena profesionala, trebuie sa ne adaptam gama de produse cerintelor pietei, in functie de domeniile de activitate, industrie, industrie alimentara, HoReCa, medical, constructii, cleaning, office, spatii comerciale si auto", a declarat reprezentantul Holdmann.
Compania distribuie uscatoare de maini, dispensere de hartie, dozatoare de sapun, odorizante pentru incaperi, cosuri, precum si sapun lichid, detergenti profesionali sau dezinfectanti, furnizorii companiei fiind din tari precum Spania, Elvetia, Olanda, Germania, Grecia, Franta, Danemarca, Italia, Austria sau Belgia. Holdmann a inregistrat anul trecut afaceri de sase milioane de euro, iar pentru anul acesta estimeaza o dublare a incasarilor.


Imobiliarele, motorul de crestere a vanzarilor
In acelasi timp, gama de produse a companiilor din domeniu se intinde pe toate categoriile de pret. "In acest moment, in oferta Paper Plus gama premium cuprinde produse distribuite de brandul Lotus Professional, al producatorului Georgia Pacific. Printre brandurile distribuite de Paper Plus se mai numara Katrin, marca Metsa Tissue si PaperStoc, brand propriu. Pe langa acestea distribuim si detergenti profesionali Voigh", au spus reprezentantii Paper Plus, care au in oferta de la prosoape pliate la sapun lichid si detergenti profesionali. Ivan a adaugat ca 80% dintre cererile Lotus Professional vin din partea segmentului de real estate.
Segmentul de real estate si segmentul HoReCa sunt targetate de companiile din domeniu prin anumite tipuri de produse.
"In cazul clientilor HoReCa, acestia utilizeaza si echipamente de unica folosinta si protectie, acestea nefiind intalnite in cazul birourilor. Diferente de produse putem identifica si in cazul pubelelor, deoarece in cazul produselor in domeniul HoReCa recomandam pubele pentru reziduuri alimentare de dimensiuni mari, iar in spatiile de birouri se preteaza cosurile de inox", spun reprezentantii Holdmann.
Si in ceea ce priveste consumabilele de hartie sunt diferente, reprezentantii Holdmann remarcand ca in cazul restaurantelor se folosesc cu precadere rulourile de hartie si nu prosoapele pliate. Reprezentantii Paper Plus considera ca produsele destinate restaurantelor trebuie concepute pentru a optimiza utilizarea. "Dispenserele de prosoape si detergent au o capacitate mai mare in cazul restaurantelor, precum si dispensere cu derulare centrala", a spus Ivan de la Paper Plus.


Igiena premium pentru hoteluri de lux
Segmentul premium, care a inceput sa castige teren mai ales in ultima perioada, se caracterizeaza prin dispensere din inox si cu design deosebit, potrivit reprezentantilor Paper Plus.
Reprezentantii Holdmann adauga la gama produselor premium, din care fac parte echipamentele si accesoriile din inox, si echipamentele de curatare Kaercher. "Acestea se caracterizeaza prin tehnologie avansata, consum redus si materiale rezistente in timp. De exemplu, un uscator de maini din inox are o putere mai mare si timpi mai redusi de uscare si este recomandat unui trafic de utilizare intens, avand o garantie de opt ani", a spus Zaharia.
O provocare in ceea ce priveste produsele premium o reprezinta si hotelurile de lux, care in afara de accesoriile de baie din inox sau detergenti cu concentratie mare, trebuie sa includa in servicii si produse specifice.
"Una dintre cerintele pentru hotelurile de cinci stele este masina de curatat si lustruit pantofii. Ca urmare a acestei reglementari, am introdus si acest produs in oferta", a spus Zaharia, care a precizat ca Holdmann va adauga gamei existente de produse echipamente disponibile in mai multe culori, argintiu, grafit, auriu, culoarea marmurei, destinata in principal segmentului HoReCa.
Categoria de clienti sofisticati incepe sa ocupe teren, chiar daca in prezent ponderea acestor produse in totalul vanzarilor nu este foarte mare.
"Odata cu dezvoltarea pietei in termeni de volm si valoare, ne asteptam si la o crestere a calitatii produselor solicitate de clienti. Cele mai solicitate produse sunt cele din gama medie de pret, care contribuie cu 60% la totalul vanzarilor inregistrate, dar am inregistrat cereri si pentru produsele premium, care au asigurat circa 10% din vanzari in 2007, in special din partea hotelurilor si cladirilor de birouri", a spus reprezentantul Paper Plus, companie care a rulat anul trecut afaceri de circa 2,3 milioane de euro, pentru anul acesta fiind bugetata o crestere de 40-50%. Cel mai scump produs vandut de Paper Plus a fost un dispenser electronic pentru rola-prosop, costul unei bucati fiind de aproximativ 80 de euro.


Pretul, primul criteriu de alegere a produselor
Sensibilitatea la pret este deocamdata o caracteristica importanta, cele mai bine vandute produse fiind cele din segmentul mediu de pret. Cu toate acestea, exista si o categorie de consumatori pentru care calitatea sau costul in timp este mai important.
"Am remarcat ca pentru utilizatorul de igiena profesionala costul in timp este foarte important. Spre exemplu, daca pana acum pentru rolourile prosop de hartie, folosite in bucatarie, exista o cerere mai mare pentru cele de calitate inferioara, subtiri, acum clientii solicita din ce in ce mai mult rulouri prosop de hartie de o calitate superioara, cu proprietati mai mari de absorbtie, intrucat in timp se dovedesc a fi mai eficiente si costurile sunt vizibil reduse", a spus Zaharia. Cel mai scump produs furnizat de Holdmann este o masina de curatat scarile rulante pentru Iulius Mall, in valoare de 15.000 de euro.
Dintre cei 4.200 de clienti ai Holdmann, circa 23% sunt unitati din domeniu HoReCa, 20% sunt cladiri de birouri, 6% spatii comerciale, restul fiind companii din industrie, in principal industria alimentara, domeniul medical si distribuitori.
"Din punctul de vedere al vanzarilor inregistrate in 2007, circa 15% corespund domeniului HoReCa, iar 19% birourilor si spatiilor comerciale", au spus reprezentantii Holdmann, companie care are printre clienti Petrom, Rompetrol, Allianz Tiriac Asigurari, Bog'Art, Selgros, Metro Cash and Carry, Carrefour, IKEA, Bricostore, Ambient, Dedeman, McDonald's, Ana Hotels, Intercontinental, Antibiotice Iasi, Europharm, Campofrio, Napolact, Coca-Cola sau Tymbark.
In cazul Paper Plus, 45% din cereri sunt din partea segmentului de real estate, in timp ce 10% sunt clienti HoReCa. Printre clientii companiei se numara Vodafone, UniCredit, OTP, Credit Europe Bank, Angst, Alro Slatina sau OMV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO